Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗАПОЧНА ТРЕСКАТА ОКОЛО НАДЗОРА ЗА АУТОБАНА ЛЮЛИН

Делегацията на европейската комисия в България одобри на 18 октомври документите за избор на фирма надзорник за изграждането на магистрала Люлин. Обявата за търга трябва да бъде публикувана от еврокомисията, след което агенция Пътища към строителното министерство ще започне да набира книжата за участие в надпреварата.
Цената на проекта за изграждането на аутобана и строителния надзор е 148.4 млн. евро, от които 111.3 млн. ще са безвъзмездни средства по програма ИСПА и 37.1 млн. евро съфинансиране от държавния бюджет. Интересът на строителните компании към магистралата е огромен. Над 90 български и чуждестранни фирми изявиха желание да се включат в процедурата. Многобройните въпроси и искания за допълнителна информация принудиха строителното ведомство да удължи крайният срок за подаването на оферти до 26 октомври. За участие ще могат да кандидатстват фирми и консорциуми от Европейския съюз, България, Румъния, Турция, Албания, Македония, Босна и Херцеговина, Хърватска и Сърбия и Черна гора. Единственото изискване към тях на този етап ще е да са изпълнили успешно поне два подобни проекта след 1999 г., всеки от които на стойност над 40 млн. евро.
Магистралата ще е дълга 19 км с по две платна и аварийна лента във всяка от посоките. По трасето ще бъдат изградени тунели с обща дължина 1269 м и близо 6 км входове и изходи. Очакванията са градежът да продължи близо година и половина и километър от аутобана да струва около 7.8 млн. евро - т.е. три пъти повече, отколкото при Хемус и Тракия. Причината за оскъпяването са множеството еко- и шумоизолационни изисквания. Люлин ще свърже северната дъга на околовръстното шосе с пътен възел Даскалово край Перник.
Междувременно тричленен състав на Върховния административен съд отхвърли жалбите на няколко неправителствени организации срещу решението на министъра на околната среда и водите, с което е одобрена оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на магистралата. Магистратите смятат за неоснователно оплакването, че независимо от ОВОС е трябвало да се изготви и екологична оценка по отделна процедура и с отделен доклад.

Facebook logo
Бъдете с нас и във