Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗАБРАНАТА ЗА АЛКОХОЛНИ РЕКЛАМИ ОСТАВА. ЗАСЕГА

Дори дружеството на трезвениците би завидяло на твърдостта, с която депутатите от парламентарната Комисия по здравеопазване отхвърлиха на 29 април всякакви предложения за отпадане на забраната на алкохолните реклами в законопроекта за здравето. Независимо от аргументите на производители на алкохол, представители на рекламни агенции и на медии, народните представители гласуваха окончателно текстовете, които забраняват каквато и да било пряка реклама на спиртни напитки. За такива се приемат тези, които съдържат най-малко 15 градуса алкохол. Реклами за вино и бира ще се излъчват, но само след 22 часа. След този час се разрешава и непрякото рекламиране на спиртни напитки, т.е. без да се показват бутилки. В печата и на билбордовете ще могат да се появяват единствено индиректни реклами на алкохолни продукти. Абсолютно се забраняват те в издания, предназначени за младежи под 18-годишна възраст. Така в крайна сметка ястребите в здравната комисия надделяха и над колегите си от медийната, които на предишните съвместни заседания се обявиха срещу забранителните текстове. Отхвърлена бе и идеята за създаване на обществен съвет за саморегулация, който да определя правилата на играта при рекламирането. А само преди броени дни председателят на здравната комисия д-р Атанас Щерев буквално заяви, че саморегулацията е нещо прекрасно. Очевидно повечето депутати не са убедени в това.Решенията на здравната комисия не бяха взети с пълен консенсус - 9 за, 6 против и един въздържал се. Преди окончателното гласуване депутати от НДСВ, Коалиция за България и Народен съюз поискаха да остане предложението на Министерството на здравеопазването, в което няма забрани за алкохолните реклами. Янаки Стоилов отново повтори тезата представянето на алкохолните напитки да се регламентира със специален закон за рекламата. Естествено, последното и окончателно решение ще бъде взето в пленарната зала. Очакват се остри дебати и упражнения по реторика заради засегнатите немалко интереси.

Facebook logo
Бъдете с нас и във