Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Второ германско издание прати новия завод на VW в Турция

Германското икономическо издание Handelsblatt съобщава, позовавайки се на свои източници, че новият завод на "Фолксваген" ще бъде изграден в Турция. Германският автогигант е предпочел Измир пред българските терени около София и Пловдив.

Източници от концерна са заявили, че макар все още в надпреварата да са две държави, предварителният избор е в полза на турците. Няколко са факторите, които предопределят избора на германския гигант: На първо място, турското правителство се е ангажирало да осигури мощна финансова подкрепа, за да покрие преки разходи по изграждането на завода. Освен това, се счита, че Турция е страна с многобройна квалифицирана работна ръка, по линия на дългогодишните традиции в производство на автомобили. Не е за пренебрегване и фактът, че вътрешният пазар в страната е десетки пъти по-голям от българския.

На 14 юни и "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" обяви, че новият завод на Фолксваген може да бъде построен на 40 хектара площ край Измир. Германското издание е научило, че се преговаря с турската страна за изграждането на железопътна линия от площадката до второто най-голямо турско пристанище - това в Измир. Освен това турската страна е предложила да се включи в инвестицията със 100 милиона евро. 

Един от приближените съветници на президента Ердоган казва, че на турска територия работят девет големи автомобилни производители и 400 доставчици на части. Досега България е успяла да привлече само един китайски концерн.

Месец по-рано германският автомобилен гигант заяви, че започва конкретни преговори с оставащите кандидати за потенциална локация за новия си завод в Европа. България е една от страните кандидати. Нейни конкуренти са Турция, Румъния и Сърбия. Според различни чуждестранни медии държавата ни е на финала на конкурса, конкурирайки се с Турция.

По неофициална информация окончателното решение за новия завод на "Фолксваген" ще бъде взето в периода октомври-ноември. Потенциалната инвестиция е в размер на над 1 млрд. евро. Предвижда се фабриката да има 5 000 служители, от които до 650 инженери. Идеята е в завода да се сглобяват модели на "Шкода", "Фолксваген" и "Сеат".

Facebook logo
Бъдете с нас и във