Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Времето за отстраняване на дефекти по пътни обекти за сметка на строителите ще е по-дълго

Пътищата ще имат по-дълги гаранционни срокове при изграждане, ремонт и рехабилитация. Целта е строителите да бъдат по-прецизни в работата си като знаят, че времето, през което ще трябва да отстраняват дефекти за своя сметка, ще е по-дълго. Това обясни регионалният министър в оставка Николай Нанков пред Би Ти Ви. 

Той напомни, че през последната година са предприети сериозни действия по отношение на пътищата. В момента с всички компетентни институции се съгласуват текстове за увеличаване на гаранционните срокове за ново строителство, рехабилитация, ремонт и реконструкция. За ново строителство на магистрала срокът ще бъде увеличен от пет на седем години, а за рехабилитация на път – от две на три години. Освен срокът за гаранционна поддръжка и отстраняване на скрити дефекти, трябва да се увеличат и правомощията на възложителите, които възлагат подобен тип обекти, коментира Николай Нанков.

Министърът в оставка съобщи, че е разработен механизъм, който ще стане факт още тази седмица с възлагането на новите отсечки от автомагистрала „Хемус“. От страна на държавата публичният ресурс ще бъде разходван след като целият път бъде въведен в експлоатация. Това ще важи за АМ „Хемус“, скоростния път Видин – Ботевград, АМ „Русе – Велико Търново“ и за всички бъдещи проекти, финансирани от бюджета.

Промените в Наредбата за проектиране на пътища, която е минала през съгласуване в всички институции и нотификация в Европейската комисия, са изпратени за обнародване в Държавен вестник. В нея има над 20 нови нюанса, свързани с пътната безопасност. Пътищата в България до скоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел с всички съвременни изисквания за пътна безопасност, посочи Николай Нанков.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във