Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ВРЕМЕННО ОТКАЗАХА ЛИЦЕНЗ НА КРЕМИКОВЦИ

Министерството на транспорта е върнало документите за издаване на лиценз за железопътен превозвач на металургичния комбинат Кремиковци, кандидатствал чрез създадената специално за целта транспортна фирма. Пресслужбата на компанията обаче отказа да съобщи името на новорегистрираното дружество и се ограничи само до информацията, че поне на първо време въпросната фирма ще обслужва само металургичния завод. Разбира се, ако получи така желания лиценз. До този момент обаче Кремиковци не е изпратил коригираните документи в транспортното министерство. Соня Момчилова от неговия пресцентър заяви, че единствената фирма, която чака лиценз за национален превозвач, в момента е Рей Холдинг. До идеята да си поискат такъв лиценз шефовете на Кремиковци са стигнали, след като БДЖ им е предоставило само 120 вагона за превоз на товари при поръчани двеста. Ръководството на Кремиковци многократно се оплаква от услугите на железниците. Управителният съвет на комбината смята, че дружеството е загубило над 50 млн. лв. през миналата година, защото БДЖ не е превозило закупени суровини и готова продукция. Според изпълнителния директор на завода Валентин Захариев, загубите, причинени на комбината от лошо обслужване на БДЖ само за декември миналата година и за януари 2003 г. са около 16 млн. лева. Високите цени на услугите, предлагани от държавните железници, са друго причина шефовете на Кремиковци да решат да учредят собствено жп дружество.Все пак в края на миналата година Кремиковци е отчел по-добър финансов резултат в сравнение с 2001 г. - загубата му е само 10.5 млн. лв. (срещу 24 млн. лв. през 2001 г.). А от оперативна дейност дружеството дори излиза на печалба от 658 хил. лв. за 2002 г. и е платило за първи път от години 155 хил. лв. данък върху нея.

Facebook logo
Бъдете с нас и във