Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ВРЕМЕ Е АП ДА ПОЧНЕ ДА КЪСА БИЛЕТЧЕТА

Отегчените от лятната скука зрители бяха зарадвани с добра новина. Скоро след като приключи излъчването на касовия хит Продавай трудно, вече се завъртяха сериите и на неговото продължение Продавай трудно II, съобщиха от държавната телевизия. Пардон, от Държавната агенция за приватизация...Можем и така да коментираме същинския старт на приватизацията на БТК поради явното съвпадение на процедурите и дилемите при тази сделка и сагата Булгартабак. Но най-сериозната прилика между двете продажби - липсата на стратегически инвеститори, които да са лидери в бранша - не е повод за веселие. Впрочем въпрос на гледна точка. Наскоро се оказа, че някои от изпълнителите на главната роля в сагата Булгартабак добре са се позабавлявали. И за да не стане грешка и да ги вземат насериозно, взели, че не си осигурили цялата гаранция.При това положение Агенцията за приватизация има малко полезни ходове. Тя не може да оправи бизнес средата и законодателството, така че и сериозни инвеститори да се заинтересуват от дейността й. Поради което й остава една-едничка възможност за печеливша дейност - да почне да взема такса за участие на сеирджиите и техните покровители, които се правят на инвеститори. А за да е по-успешно начинанието, предлагаме да се приложи маркетинговият похват на туристическите компании - системата ол инклудид - пълно обслужване срещу цената. Така заедно с правото да се участва в дадена приватизационна сделка (и съответно тя да се оспорва), може да вървят и услугите на престижна PR агенция, която да води журналисти на екскурзии и да организира писането, редактирането и публикуването на статии, или пък адвокатско обслужване на всички действия от оперетката. А пък за да се затвори схемата, Агенцията за приватизация да почне да приема плащания за тези услуги във всички позволени от закона платежни средства - в това число еврооблигации и испански дълг. Нали важното е да се привличат чуждестранни инвестиции.

Facebook logo
Бъдете с нас и във