Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ВОЙНА ЗА МЕТЪР И ПОЛОВИНА ТРОТОАР

Съдът раздаде правосъдие, което, погледнато отстрани, прилича на присъждане на утешителни награди и сдобряване на кмета и областния управител на София. Билетчето за градския транспрот остава 50 стотинки (както искаше Софиянски), но затова пък (за утеха на областния и радост на обитателите на крайните квартали и студентството) градските автобуси няма да бъдат прибирани в депата заедно с кокошките. Коментирахме семпло изненадите, които ни очакват около новата идея стопанисването на терените на автобусните спирки да се прехвърли от столичната община на фирма Градски транспорт. Не защото не искахме да предвидим, че всяка смяна си върви с промените (често безсмислени) и с далаверките аз на тебе - ти на мене, а защото друга, реализирана идея на Софиянски ни зашемети. Вече глобяват по 20 кинта, ако сме паркирали на тротоара и не сме оставили един метър и половина пространство за горкия пешеходец. Че тротоарите, по-широки от метър и половина, в София са кът, е половин беда. Страшното е, че сега шофьори и крачещи ще се хванат за гушите и ще бранят с метър в ръка отпуснатото им пространство. А инспекторите ще лепят стикери по колите и ще живеят с чувството, че са си изкарали с труд заплатите. Вярно е, че кметът не е Бог, но Софиянски поне да ни беше позамазал очите с едно обещание за светлото бъдеще, когато (и със събраните глоби) ще бъдат изградени всякакви паркинги - подземни, надземни, на 1, 2, 3, 5 етажа - като в Европа и цивилизования свят. Не че нямаше да се подхилваме и да го пишем на сметката на предизборната му кампания, но поне щяхме да имаме за какво да си мечтаем. А ако изгуби изборите и не стане трети мандат кмет, щяхме да можем да натриваме носа на новия градоначалник, че хич не го еня за паркингите в столицата. Не че някого изобщо го е еня.

Facebook logo
Бъдете с нас и във