Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ВМЕСТО В ПЛЕЙБОЙ АВИОКОМПАНИЯ БАЛКАН ИЗЛЕЗЕ НА АСФАЛТА

Страхотен номер спретнаха на колегите си шест стюардеси от авиокомпания Балкан. Облечени в иначе строгите си униформи, но поразголили гръд, те застанаха пред обектива на фотографите от Плейбой. Според запознати, артистичната им изява не е случайна, а е имиджова акция, инспирирана отвътре. За нея те са получили символичен хонорар, а тлъстата сума е отишла в нечий друг портфейл, твърдят все същите източници. Новината за голите снимки скандализирала синдиците на авиокомпанията и бордовите домакини били заплашени с уволнение. Момичетата все пак ще зарадват любителите на женски прелести в ноемврийския брой на списанието, докато превозвачът тогава може и да е ликвидиран. Докато течеше балканската розова серия, летци, авиотехници и стюардеси блокираха във вторник (15 октомври) пътя към летището. Времето на блокадата, след 14 ч., не бе избрано случайно. Това е час пик за полетите на чуждестранни авиокомпании. Седем курса бяха заплашени да излязат извън график, което предизвика тревожна суетня сред чуждите екипажи. През това време на асфалта стотината служители издигаха плакати, протестирайки срещу ликвидацията на националния ни превозвач. Което според тях е предизвестеният резултат от събранието на кредиторите на Балкан, насрочено за 29 октомври.Достъпът на пътници до аеропорта бе отрязан за около половин час. На бегом, натоварени със сакове и куфари, притеснените клиенти минаваха през блокадата. В суматохата бе забелязан и шефът на градския транспорт Васил Найденов, гонещ самолета за Атина. Стотици леки коли, таксита и автобуси образуваха дълга колона, задръствайки единствения подстъп към летището.Гражданското неподчинение бе дирижирано от фирмената синдикална организация Подкрепа в Балкан. Почти цялото ръководство на профсъюза, начело с д-р Константин Тренчев, се появи пред административната сграда на превозвача след срещата си с транспортния министър Пламен Петров. Валя Цветкова, председател на местния синдикат, обясни, че са задали на министъра един въпрос - какво ще се случи след 29 октомври. Въпреки че разговаряли час и половина, той не дал ясен отговор, а се извинил, че не може да говори от името на кредиторите. Не е вярно тиражираното в медиите твърдение, че Петров има пет готови варианта за бъдещето на националния превозвач, съобщи синдикалистката. По непотвърдена информация те са: ликвидация на компанията, обявяване на приватизационната сделка за нищожна, продажба на Балкан на нов инвеститор (невъзможно без съгласието на мажоритарния собственик Гад Зееви) учредяване на нова компания чрез специален закон, преотстъпването на националния флаг на чуждестранен превозвач. Ако имаше вариант, отбеляза Цветкова, той вече трябваше да е действащ, но досега не е направено нищо. Имаме само един проектозакон, който още не е влязъл в Министерския съвет. Налице е и само един алтернативен авиопревозвач - Хемус еър. Той пък няма свои офиси в чужбина.Стотината служители на Балкан не бяха склонни да отстъпят пред молбите на полицаите да освободят поне едното платно, по което при добра организация могат да бъдат пропускани двупосочно автомобилите. Накрая някакъв компромис бе постигнат и времето за протест бе съкратено от час на 25 минути. До ексцесии не се стигна, но от Подкрепа увериха, че от 29 октомври пътят към аерогарата ще бъде блокиран целодневно, ако кредиторите вземат решение да ликвидират националния превозвач.

Facebook logo
Бъдете с нас и във