Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ВЛАКОВЕ ВМЕСТО ДДС НА БЮДЖЕТНИТЕ СУБСИДИИ ЗА БДЖ

От финансовото ведомство зависи дали БДЖ ще се сдобие с нови скоростни влакове. Парите за новите композиции можели да се осигурят, ако държавните субсидии за железниците бъдат освободени от ДДС, предлага шефът на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Йордан Мирчев. Ако това стане още със закона за бюджет'2004, влаковете-стрели можели да обслужват линиите от София до Бургас и до Варна още през 2005 г., прогнозирира Мирчев.Идеята бе подкрепена и от министър Василев, който обеща да я представи пред финансовото министерство. В момента върху 70-те милиона лева субсидии се начисляват 14 млн. лв. ДДС. С тези пари може да се купят влаковете, уточни Николай Василев. Цената на превоза с такъв влак ще е по-висока, защото качеството на обслужването ще бъде като в Европа. Разстоянието между София и Варна ще се взема за 6 часа, а това до Бургас - за 5 часа. Впрочем за първи път от 13 години насам БДЖ отчете увеличаване на товарните и пътническите превози. Ръстът за деветмесечие на тази година е съответно с 10% и 6%, похвалиха се от БДЖ. Министърът на транспорта и съобщенията Николай Василев съобщи, че преговаря с финансовото министерство за 50-процентно увеличаване на бюджетните средства за националната компания Железопътна инфраструктура през 2004 година. За 2003 г. бюджетът на държавното дружество е 44 млн. лв., 20 млн. лв. от тях са от държавната хазна, а 24 млн. лв. са сумите от Изпълнителна агенция Пътища. До този момент от агенцията са преведени само 5 млн. лв., оплака се генералният директор на ЖП компанията Димитър Гайдаров. Един от проблемите е и намалената скорост на нашите влаковете. Над една трета от железопътните ни трасета у нас е в лошо състояние, скоростта на влаковете там е намалена с 25 процента - каза още Гайдаров.

Facebook logo
Бъдете с нас и във