Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ВИТОША ПАК ВЗЕ ПОРЪЧКА НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ

Почти 70 900 лв. без ДДС ще вземе ЗД Витоша от Градски транспорт ЕООД, Пловдив. Плащането им ще бъде разсрочено и е свързано със застраховката на транспортните средства на пловдивския градски транспорт в местния клон на ЗД Витоша. Това са данните, вписани в регистъра на обществените поръчки. Договорът, с който Витоша е определена за застраховател на обществените возила в града под тепетата, е от 30 май 2003 година. Става дума за застраховка Автокаско с покритие срещу всички рискове. Както БАНКЕРЪ вече писа, най-същественият критерий, от който се ръководят клиентите при избор на изпълнител в обществените поръчки, е цената. И този случай не прави изключение - 50% от оценката зависи именно от размера на премията. На второ място, е възможността за максимално дълъг период на разсрочено плащане - 30 процента. На последно място (може би и по важност), пък е изискването за най-кратък срок на обезщетения - 20% от общата оценка. Всъщност Витоша знае за какво става въпрос. Дружеството не за пръв път печели търгове за подобни поръчки. Витоша е печелила и друг конкурс на пловдивския градски транспорт. През юни 2000 г. компанията сключва договор за застраховка Каско на 304 автомобила срещу всички рискове и за 117 коли - срещу всички рискове, с изключение на кражба. Неотдавна (на 1 април 2003 г.) дружеството, вече чрез централното си управление, издаде полица на Автобусни превози ЕАД - Плевен, за над 15 хил. лв. без ДДС. Там става дума за застраховка на пътниците и шофьорите в обществения транспорт със задължителната Злополука. Освен това са включени клаузи за застраховка на автомобили Гражданска отговорност и Каско с покритие срещу пожар, природни бедствия и злоумишлени действия на трети лица. Плевенската комисия, отсявала кандидатите по Злополука, се е ръководила в избора си от цената (40%), от преференции (40%) и покритието (20 процента). При Каско пък подредбата на факторите, от които зависи изборът, е: премия и преференции (по 30% всяко), авансово изплащане на щети и срок за изплащане - по 20 процента. На въпроса на БАНКЕРЪ за какви точно преференции става дума Палушка Георгиева, директор на Автобусни превози, отказа да отговори с обяснението, че поставените (най-вероятно от нея самата) критерии са обект на фирмена тайна. Пък и компаниите кандидатки знаели за какво иде реч.На практика плевенският обществен транспорт не сменя застрахователя си, защото до края на миналата година това е била пак Витоша. Старият договор бил валиден от 25 март 2000 до 31 декември 2002 г. и е бил за 23 877 лв. без ДДС.В края на септември миналата година Витоша спечели за клиент и Бургасбус ЕООД с полица Автокаско за малко повече от 28 хил. лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във