Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ВЕДОМСТВОТО НА ПЕТРОВ ЦАКА ЧАСТНА АВИОКОМПАНИЯ

Създадената през октомври 2001 г. Авиокомпания България ЕАД е натрупала загуби за близо 90 хил. евро. Както поясни пред БАНКЕРЪ главният й изпълнителен директор Николай Танев, на толкова възлизат разходите за поддръжката на нейния самолет ТУ-154М, който от 14 февруари насам безславно отлежава на софийското летище. Необходимостта да се грижи за леталната годност на машината струвала на авиокомпанията всеки Божи ден по над 3 хил. евро. Оказва се, че заслуга за това скъпо удоволствие имат висшите чиновници от транспортното министерство и в частност от неговата главна дирекция Гражданска въздухоплавателна администрация, ръководена от о.з. ген. Иван Бачев. На 29 декември миналата година в тази дирекция е депозирана молбата на Авиокомпания България, придружена със съответните документи, с която тя иска й бъде издадено свидетелство за авиационен оператор. Според Закона за гражданското въздухоплаване и Наредба ј24 за неговото приложение, подобно свидетелство трябва да се издаде най-късно до 45 дни. В конкретния случай този краен срок е изтекъл на 14 февруари. Авиокомпания България обаче продължава да си чака заветната тапия, без която наетият от нея на сух лизинг ТУ-154М, доставен в България на 25 януари 2003 г., няма как да полети. Така освен че ежедневно се ръси за поддръжката на бездействащата машина, авиокомпанията е поставена и в пълен цайтнот по отношение на заявките за чартърни полети.В авиационния бранш коментират случая с Авиокомпания България като нонсенс. Досега такова странно и необяснимо забавяне на издаване на свидетелство за авиационен оператор нямало. Пред БАНКЕРЪ главният директор на главна дирекция Гражданска въздухоплавателна администрация о.з. ген. Бачев обясни, че причините за размотаването били процедурни. На въпроса имат ли вина за това молителите генералът отговори отрицателно. Процедурните проблеми били в самото транспортно министерство и най-късно до десетина дни Авиокомпания България щяла да получи исканото свидетелство.

Facebook logo
Бъдете с нас и във