Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

В ПЪТПРОЕКТ ЕООД - ОТ ТРИ МЕСЕЦА БЕЗ ЗАПЛАТИ

На резерва посрещнаха новогодишните празници сто и десетте служители и работници в Пътпроект ЕООД - най-голямото проектантско дружество за пътна инфраструктура у нас. Те не са получавали заплати от октомври 2001 година.Предприятието не е плащало и на фирмите подизпълнители, наети за проектантски дейности, за чието извършване Пътпроект няма квалифицирани специалисти - например при проучване на газопроводи или прокарване на големи електропроводи.Директорът на предприятието инженер Милчо Евтимов потвърди пред в.БАНКЕРЪ информацията за неплатените възнаграждения и обясни: Предприятието има тежки финансови проблеми, основна причина за които е, че Изпълнителна агенция Пътища прекрати плащанията. А ние сме си изработили парите, като сме предали проекти за участъка Чирпан - Стара Загора - Нова Загора на автомагистрала Тракия, както и за участъка Карнобат - Бургас. Поръчките на агенцията сформират над 90% от нашите приходи и спирането на финансирането оттам ни поставя пред невъзможност да покриваме месечните си разходи.От Изпълнителна агенция Пътища обясниха за в. БАНКЕРЪ, че не могат да плащат, преди да са получили полагащите им се средства от държавния бюджет. От агенцията обаче не отговориха на колко други предприятия ведомството дължи пари, нито кога плащанията ще бъдат подновени, с обяснението, че информация по този въпрос може да даде само изпълнителният директор Албен Родопманов, който бил в болнични. На 17 този месец стана ясно, че г-н Родопманов е подал оставка. Според осведомени източници това е станало по внушение на министър Паскалев. Новият шеф на агенция Пътища е Павел Диковски, досега служител на Мос Строй.За част от плащанията от агенцията ние вече сме пуснали фактури, даже дължим ДДС по тях, но парите не сме получили - заяви Евтимов. - Ако до няколко дни не се случи нещо, ще бъда принуден да разпусна персонала в платен и неплатен отпуск - добави той.Пътпроект ЕООД дължи общо около 150 000 лв. за заплати на своите служители и над 500 000 лв. на фирми, които дружеството е наемало като подизпълнители. Според запознати обаче, в банковите му сметки има налични едва около 7000 лева. Не са платени и сметките за отопление и електричество, както и наемът на сградата на бул. Мария Луиза N52, където предприятието е настанено през юни 2000 година. Днес то няма собствен офис, въпреки че редица апетитни сгради са продадени като обособени части още преди няколко години. Освен за Изпълнителна агенция Пътища, Пътпроект работи и по няколко по-малки поръчки за частни фирми. При организирането на конкурси по Закона за държавните поръчки ние сме напълно неконкурентоспособни - добави Евтимов. Това, според него се дължи на големия персонал и на тежката структура на все още нераздържавената компания.Стратегия за развитието й също няма, тъй като се очаква нейната приватизация. Процедурата за раздържавяването е открита на 28 май 2001 г. със заповед на тогавашния министър на регионалното развитие и благоустройството Евгени Чачев. От тогава до днес - никакво движение и не е ясно дали приватизацията изобщо ще се състои. А междувременно скоро може да няма какво да се продава.

Facebook logo
Бъдете с нас и във