Банкеръ Daily

Институт за пътна безопасност:

В нито една страна от ЕС минималните часове за кормуване не са над 30

Институтът за пътна безопасност направи проучване в Европейския съюз относно броя на минималните задължителни часове за практическо обучение на кандидат-шофьорите. Категорично се установи, че в нито една европейска страна няма повече от 30 учебни часа минимално обучение по кормуване, съобщават от ведомството.

Спекулациите в България относно необходимостта от повишаване на минималните часове за кормуване от 31 на 42 часа целят единствено повишаване на цената на шофьорските курсове, без да се гарантира качеството им. И в момента не е забранено да се вземат допълнителни часове за обучение ако това се налага, посочват от Института.

Според организацията е учудващо поведението на политически отговорните лица да подкрепят браншово предложение насочено срещу българското общество, целящо единствено да аргументира повишаване на цената на обучението. "До този момент не е предоставен анализ на европейския опит от страна на отговорните институции. Също така се пренебрегва факта, че около  80% от курсистите си взимат практическия изпит от първия път. Ако обучението не е качествено, тогава трябва да променим изискванията при изпита и корупционната среда и едва тогава да се проведе дискусия дали е необходимо увеличаване на минималните практически часове за кормуване", допълват от Института.

В последните дни се заговори, че цената на шофьорските курсове може да достигне 1000 лева. Това ще се случи, ако Министерството на образованието и науката одобри предложението за увеличение на броя на задължителните часове кормуване за курсистите, за да бъдат допуснати до шофьорския изпит.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във