Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

В КАТ МОЗЪЧНИЯТ ЦЕНТЪР ПРЕГРЯ

Колкото повече екстравагантни идеи за сечене на шофьорски глави лансират шефовете на Пътна полиция, толкова по-невъзможно става да се кара автомобил в родината. Не заради въпросните идеи - в тяхното прилагане вероятно и авторите им не вярват - колкото заради това, че контролният орган се е втренчил в тъй наречените водачи на моторни превозни средства и в самите средства и някак отказва да признае, че за безопасността на движението по улиците и пътищата има и други фактори. На първо място - самите улици и пътища.Колко само струва предложението по-вехтичките автомобили за минават на технически преглед два, три, че и четири пъти годишно, защото статистиката показвала, че около 10 на сто от катастрофите ставали заради неизправни коли. И какви безбрежни полета за упражняване на контрол върху клетия автомобилист се отварят. Хайде да оставим това, че катаджийската статистика никой не я е виждал и никой не знае по каква методика се прави. Но да сте чували някакви данни за това, колко коли и кокали се трошат заради дупките по пътните настилки, липсващата сигнализация и неработещите светофари? Няма и да чуете - пътните полицаи ще ви кажат, че тези неща от тях не зависят, че те контролират участниците в движението. Че не зависят, не зависят, а хората, от които зависят, не могат да бъдат глобявани току-тъй край пътя. Те са началници - кметове, министри, висши чиновници. А кроткият катаджия, доволен от живота такъв, какъвто е, не ще да се заяжда с подобни хора.Тъкмо затова е изненада последното хрумване, излетяло от КАТ - щели да предложат на столичния кмет пред всяка пешеходна пътека в София да се изгради гърбица. Полегналият полицай ще принуждава колите да намаляват скоростта пред зебрата и така ще бъде спасен някой и друг живот. Нищо лошо - в някои столици пред светофарите има направени специални грапавини със същата цел - да не прелитат автомобилите през кръстовищата като хали. Но преди да предложат тази мярка, добре е пазителите на безопасността да направят за кмета едно списъче - къде и кога за последен път въпросните зебри са боядисвани, та да не са само спомен в паметта на по-възрастните. Сетне да прибавят в списъка и булевардите, чиято маркировка за последно е виждала боя нейде в началото на първия кметски мандат. И чак накрая да го занимават с гърбиците. Иначе ние, подконтролните на КАТ, и повишените глоби ще плащаме, и таратайките си ще водим на сервиз за преглед по колкото рекат пъти годишно (някой беше пресметнал, че в тоя бизнес има още няколко десетки милиона лева) и ще си вземаме домашна работа в колата, та да оползотворим някак двата часа, които са нужни да се пресече София от Младост до Люлин. Готови сме дори да обсъждаме всяка нова идея на катаджийските началници и техния мозъчен център - нали така става рекламната акция, като около безсмислицата се засуче спор... Само да вземат под контрола си и пътното министерство, и разните градски кметства - хич да не е, някаква полза ще има.

Facebook logo
Бъдете с нас и във