Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

В ГЕРМАНИЯ КОЛИТЕ СА НАЙ-СКЪПИ

Цените на автомобилите в Евросъюза продължават да се изравняват, показва доклад на Европейската комисия. Тази тенденция e най-силно изразена в новите страни членки. Комисарят по конкурентоспособността на съюза Нели Кроос обаче смята, че въпреки това различията между цените на някои марки коли остават значителни и клиентите не би трябвало да се двоумят, а да купуват от държавите, където им е най-изгодно. Разликата в цените на пазара на ЕС през май 2004-а е била средно около 7 процента. В същото време разликата при някои определени марки (Опел Корса, Фиат Пунто, Рено Клио, Пежо 206, Фолксваген Поло и Голф, БМВ 318I, Ауди А4) е останала значителна. Сред десетте най-добре продаващи се коли в общността през 2004 г. най-съществени разминавания е имало при цената на Фиат Пунто. В Германия например тази марка е струвала почти 30% по-скъпо, отколкото във Финландия. Всъщност, според доклада на Европейската комисия, Германия продължава да е най-скъпият пазар за автомобили в Европа. Редица търсени европейски марки там се продават с 20% по-високи цени в сравнение с останалите държави членки. Най-евтини сега са колите в Дания и Естония. През май 2005-а спрямо същия период на миналата година цените на автомобилите в Евросъюза са нараснали средно с половин процент (в Германия с 0.3%, във Франция с почти 1%, а в Италия с 2.5%). Затова пък във Великобритания те са поевтинели с над 1%, в Чешката република с около 6%, а в Полша - с над 7 процента.

Facebook logo
Бъдете с нас и във