Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

УСПЕХЪТ НА АВТОМОБИЛОСТРОИТЕЛИТЕ: НОВИ МОДЕЛИ, НОВИ ТЕХНОЛОГИИ...

Големите автомобилостроители се готвят да реагират на влошената конюнктура, като съживят пазара чрез активна политика на обновяване на асортимента, стана ясно на Автомобилния салон в Женева, който приключва на 17 март. Нови модели, нови технологии - такава е и стратегията на Дженеръл Мотърс (General Motors) за нейния европейски филиал Опел (Opel). Той ще може да разчита на 10 млрд. евро през следващите пет години, за да разработи и пусне нови модели. Въпреки това линията на Опел към съкращаване на разходите ще продължи, след като през миналата година германската компания отчете загуби на стойност 674 млн. евро. Автомобилостроителите по принцип обаче се въздържат от песимистични изявления особено по време на изложения. Форд (Ford) също обещава да положи усилия и да обнови производството си през тази година, макар че през 2001-ва излезе на червено с 6.63 млрд. щ. долара. Европейското му поделение обаче се държи със зъби и нокти и оцелява. Изключение от тази напрегната обстановка в бранша бе Порше (Porshe), компанията, която отчете по-голяма рентабилност през последното тримесечие на 2001-ва, след като се разграничи от така наречената война на намаленията в САЩ.Сегашната година няма да бъде лесна, това се чуваше най-често при откриването на изложението. Това заявиха поотделно и Майкъл Бърнс, президент на Дженеръл Мотърс в Европа, и Дейвид Търсфийлд, президент на Форд за Стария континент.Кризата, която продължава и през 2002-ра заради свиването на европейския пазар, обаче няма да парализира инвестиционните планове. Бърнс поясни, че Дженеръл Мотърс в никакъв случай няма да зареже бизнеса си в Европа, където иска да въведе основното от схемата, която вече му донесе успех в САЩ. Там групата подобри резултатите си благодарение именно на интензивната политика за разширяване на производството.Изпълнителният директор на Опел Карл-Петер Фостер оповести началото на най-голямата офанзива на продуктите в историята на германската автомобилна марка, която предвижда изцяло да обнови моделите си до 2007 година. Ако фирмата изпълни обещанието си, на всеки шест месеца ще сме свидетели как от конвейера слиза нов модел. Облогът включва и корекции в сегашното производство. Една от тях е да се намали теглото на традиционни каросерия с близо 40%, за да се даде път на нови по-съвременни линии. В духа на тази авангардна идея е компактният обем на бъдещия модел, който ще се произвежда в завода Фигеруелас в Сарагоса. За него са инвестирани 433 млн. евро. Конструкторите са почерпили вдъхновение за създаването му от Концепт М (Concept M), показан в Женева.Изпълнителният директор на Дженеръл Мотърс Ричард Уагонър наблегна на съюза с италианската компания Фиат (Fiat), въпреки че се въздържа да уточни дали това сътрудничество ще се активизира в бъдеще. Сдружението ни с Фиат работи изключително добре чрез нашите смесени дружества и общата ни работа при производството на компоненти за бъдещи продукти, заяви в Женева Уагонър.Очаква се бизнесът на Форд в Европа отново да стане рентабилен именно през тази година благодарение на новите модели и на мерките за преструктуриране на компания, прогнозира неговият шеф за Стария континент. Търсфийлд оповести, че разходите на фирмата са се съкратили с 1.15 млрд. евро след драстично свиване на производствените мощности.Обновяването на гамата започва да дава резултати: средната възраст на моделите на Форд спадна от 5.4 на 2.9 години през последните 24 месеца, а пазарната квота на отвъдокеанската компания в Европа се е увеличила и е достигнала 9 на сто. Европейският шеф на фирмата обаче подчерта, че все още не всички мощности в промишлеността са натоварени и затова не може да се твърди, че има пълно възстановяване в автомобилостроенето.Друга новина от женевския салон е, че заводът на Сеат (Seat) в Марторел, близо до Барселона, по всяка вероятност ще започне да произвежда новите модели на германската марка Ауди (Audi), съобщи новият президент на Сеат Андреас Шлефт.

Facebook logo
Бъдете с нас и във