Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ТУРИЗМЪТ НЕ Е БИЗНЕС С ЛЕГЛА, А БИЗНЕС С ПРЕЖИВЯВАНИЯ!

Предстоящото туристическо изложение в Берлин (което започва на 15 март) се смята за една от най-елитните прояви на Стария континент в тази сфера. Само няколко дни по-късно (от 24 до 27 март) ще се състои подобно изложение в Москва. В професионалните среди се говори, че ако някоя държава, по каквито и да е причини, не се яви на тези форуми, присъствието й в бранша ще бъде сериозно накърнено. Дори мизерното представяне е по-добро от отсъствието от тези тържища, казват хората в туристическия бизнес. На туристическите борси всяка държава има свое пространство, което се нарича павилион или щанд. С какви материали да участват нашите туроператори в българския павилион определя Агенцията за туристическа реклама. На изложението в Холандия например всичките ни туристически фирми са имали право да се представят с по един стикер и един плакат. Ивайло Гюров, който е изпълнителен директор на Агенцията за национална туристическа реклама, от около месец се опитва да направи нещо различно. Ивайло Гюров, изпълнителен директор на Агенцията за национална туристическа реклама:След назначението ми в агенцията се наложи да се заемем със спасителни дейности по подготовката на участието на България на изложенията в Берлин и в Москва. В Берлин разчитам на енергията на хората в посолството и на българи, живеещи в града. В посолството има едно младо момче готвач, който се чуди какво да прави. И предложих: Дайте да точим кори за баница! Оказа се, че той е изключително навит и само помоли: Абе тука няма точилки като нашите, донесете ми една българска точилка. Така че по време на изложението момъкът от сутринта ще точи кори, а когато гостите попитат какво аджеба прави, ние ще кажем: В пет часа ще светне лампичката и ще има баница на корем. Заповядайте! Е, не че ще я печем на щанда, защото другите туроператори ще изпаднат в ужас, но със сигурност ще ухае прекрасно. В кухнята на посолството всеки ден ще се пече по много баница. Идеята е както италианците си продават средиземноморския начин на хранене като някакво страшно полезно нещо, същата митология може да се създаде около балканската кухня. Има изключително простички и дребни неща, които могат да привличат клиенти. Бране на билки, бране на рози, едни хора, които да стават в четири часа сутринта - хората изпитват огромно удоволствие да бъдат поставени в такива условия, защото на запад от сръбския град Ниш не живеят така интересно, както българите. От новата реклама на страната ни искам да бъде ясно и видно, че в България освен цигани мечкари и баби с носии има много готини млади хора, които се забавляват. За мен България е Тибет на Европа. И като духовна енергия. У нас все така става, че идват някакви хора отвън и ни казват какво е тяхното впечатление за България и ние тогава осъзнаваме тези неща. Когато човек се дръпне малко от тази злоба на деня, от това, в което ние сме вкарани, ние сме забравили, че има друга храна, която е много важна.

Facebook logo
Бъдете с нас и във