Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Туристите в града ще скочат с 10% по време на „Пловдив – Европейска столица на културата“ 2019

Очакваме 10% ръст в броя на туристите, които ще посетят Пловдив през следващата година, когато градът ще бъде “Европейска столица на културата“ 2019 г. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в четвъртък по време на откриването на X-та юбилейна международна среща по туризъм в града, която се провежда под наслов „Пловдив – пътуването до европейска столица на културата 2019“.

Ангелкова заяви, че „Европейска столица на културата” е едно от най-значимите европейски културни събития, по мащаб и обхват, което дава както националното, така и международно признание за града като европейски културен център. Това несъмнено ще допринесе и за превръщането на България във все по-предпочитана дестинация сред чуждестранните посетители. Тя цитира данни, според които през деветте месеца на 2018 г. в местата за настаняване с 10 и повече легла в Област Пловдив са пренощували близо 399 хил. лица, като се отбелязва нарастване от 9 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Реализираните нощувки са повече от 824 хил., отчитайки ръст от 4%. Приходите от нощувки пък надвишават 38,9 млн. лв., а увеличението е от 10,9 на сто в сравнение с периода януари – септември 2017 г. „Това показва, че гостите, които избират града, предпочитат високо категорийните хотели и очакваме следващата година този ръст, по отношение на Пловдив, да бъде почти двоен“, каза министър Ангелкова.

Тя подчерта, че градът и регионът са сред най-важните отправни точки в трите вида дестинации, разработени от Министерството на туризма. В осемте културно-исторически дестинации Пловдив попада в „Българска архитектура и занаятчийство“. През територията на област Пловдив преминава Родопската балнео и СПА дестинация, като градът попада и в обхвата на винено-кулинарната дестинация „Западна Тракия“ заедно с общините Пазарджик и Асеновград. Приключи съгласуването им с бизнеса и общините и балнео- и гурме дестинациите също ще бъдат дигитализирани и качени на страницата на министерството. В момента те се включват в единната интернет платформа с мобилно приложение на различни езици iLoveBulgaria.

Министърът съобщи, че към момента най-голям заявен интерес към Пловдив има от немски и британски туристи, както и от гости от Гърция, Румъния, Турция, Сърбия, Македония, които са основните ни пазари. Интерес към града под тепетата проявяват и туристи от САЩ, Израел, Чехия, Полша, Китай и Япония, допълни министър Ангелкова.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във