Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ТЪРГОВСКАТА ОПЕРАЦИЯ ПОЛИТИЧЕСКИ МАРКЕТИНГ

Понеже навръх Великден така и така нищо по-особено не се случва, денят е добър за индивидуални акции. Като тая на независимия кандидат за кмет на София Чавдар Младенов. Не се знае колко точно софиянци са намерили в светия ден в пощенската си кутия цветна листовка на хубава гланцова хартия с портрета на кандидат-кмета, но колкото и да са били, все е нещо. Щото ден без политика бива ли! Доброто чувство струва повече от всичко на света! Този текст, изписан под снимката на кандидат-градоначалника, разшифрован би трябвало да означава, че той има добро чувство към нас, защото се е сетил да ни честити празника. А ние от своя страна трябва според собствената си мярка да сложим цената на жеста му. Най-добрата би била да гласуваме наесен за него. Най-вероятно затова и на гърба на листовката има и биографични данни за тези, които са били привлечени от интелигентната физиономия на Младенов. Сиреч, запознанството не е хептен повърхностно. А за да ни ангажира допълнително, г-н Младенов е отправил и покана да споделим с него всичко, което ни вълнува. Ако искаме по телефона, ако искаме по и-мейл. Изписано е и предизборното му послание, което трябва да ни спечели на негова страна: Искам да бъда зависим единствено и само от своите избиратели софиянци!, декларира от листовката кандидат-кметът. И другото: София значи мъдрост. Да бъдем мъдри в избора си! Тоест ние да бъдем мъдри, защото той вече е направил своя избор, ние тепърва ще му мислим. Само дето точно на Великден не ни е до това. Но така преценил кандидатът, така постъпил. А иначе тепърва предстои и да бъдем заливани с обещания, послания и девизи, които са част от всяка предизборна кампания. Тепърва, и вероятно по-досадно и по-агресивно от кандидат-кмета Младенов, ще атакуват другите мераклии. И не само в пощенските кутии ще намираме и ликовете, и словата им. Ами по плакати и билбордове, от телевизии и радиостанции... Друга тема е доколко обещанията се изпълняват, а девизите остават и след спечелването на вота. Досегашната традиция показва, че това по никакъв начин не става и обратното е ръководна максима в поведението на вече избраните кметове. Ред и сигурност е девизът, на който БСП може да заложи в столицата като потвърждение на посланието на червените, че новият кмет трябва да осигури първо сигурност и спокойствие на гражданите, а след това да пълни незапълнените от Софиянски дупки по столичните улици. Колкото до действащия кмет, той може и да повтори мотото си от предишните избори Вие ме познавате. Готовият за дуел със Софиянски фаворит (засега) на СДС за кандидат-кмет на столицата (който и от споменаваните да е) едва ли може да твърди, че софиянци го познават. За него Опознайте ме звучи добре като контрапункт. (Идеята е безплатна.)Власт чрез хората е мотото на предизборната платформа на първия обявил гласно намеренията си да се кандидатира за кмет на столицата Вени Марковски. Основните му цели, заложени в предизборна платформа, се свеждат до: чисто, светло, сигурно, справедливо. Ясно, просто и лесносмилаемо.Кандидат-кметът да бъде местен, свестен и известен е мечтата на всяка политическа партия, участваща в изборите. Към това изискване Симеон прибави още едно - да знае и цената на хляба. Царят не уточни дали има предвид конкретната цена на самуна, или преносната. В смисъл - като как се изкарва насъщният. Кандидат-кметове от типа пич та дрънка и свежарка с нежна мъжественост отсега е ясно, че няма да привлекат избиратели. Авторството на първото от тези изисквания е на заместник-председателя на БСП Румен Петков, а на второто - на социолога Михаил Мирчев. И двете обаче са отречени от Червения шаман Димитър Гронев. А на него може да му се вярва, има богат опит в областта. Всички послания, предизборни лозунги и девизи, с които ще бъдем все повече и повече облъчвани с наближаването на местните избори, всъщност са част от една банална търговия с импозантното название политически маркетинг. В търговията важи принципът всичко в името на купувача. В политиката обикновено е точно наопаки.

Facebook logo
Бъдете с нас и във