Банкеръ Daily

Управление и бизнес

"Трейс": Качеството на асфалта е по европейски стандарт

Строителната компания "Трейс Груп Холд", ремонтирала участъка край Своге, където загинаха 17 души, опроверга в отворено писмо твърденията на регионалния министър Николай Нанков за "недопустимата настилка" и неотстранени дефекти по пътя. Писмото бе публикувано на фирмения й сайт в четвъртък (30 август) и адресирано до акционерите, инвеститорите, заинтересованите лица и представителите на медиите.

"Трейс" заяви, че търгът за ремонта на отсечката Мездра - Елисейна - Своге - Нови Искър се е провел по процедурите на Програма "Транзитни пътища V" на база на международното ратифицирано споразумение за нея, а не по Закона за обществените поръчки. Причината за това е, че 65% от финансирането е на Европейската инвестиционна банка. Стойността на договора за рехабилитацията е 23 млн. евро, разпределени между "Трейс" и "Мегаинвест Холдинг". 

В проекта участват също Агенция "Пътна инфраструктура" като възложител на поръчката, фирма инженер (в случая е Mott Macdonald), надзорът и проектант. "По правилата на Червената книга FIDIC Инженерът администрира договора, контролира работата и упълномощава плащанията. Инженерът е представител на Възложителя с делегирани правомощия и винаги когато изпълнява задължения или упражнява правомощия, действа в полза на Възложителя", категорични са от строителната фирма. 

Хората от "Трейс" твърдят, че проектът за пътя също е дело на АПИ. Според тях всички дейности по изпълнението на този проект са извършени в рамките на договорните условия с изричното одобрение на инженера Mott Macdonald след съгласуване с пътната агенция. 

"Съгласно изискванията на договора са представени всички банкови гаранции за договорените срокове. Относно изнесените данни за изпратени до нас писма, изискващи отстраняване на твърдени дефекти на основание на гаранционната ни отговорност като изпълнител - уведомяваме Ви, че когато сме получавали кореспонденция, коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК, сме реагирали съобразно предписанията на договора", казват още от компанията.

От "Трейс" подчертават, че са отстранили всички безспорни претенции по гаранционната им отговорност. Те изразяват несъгласие с информацията, съобщена от Николай Нанков, че асфалтът на пътя край Своге съдържа "недопустим материал". "В България асфалтовите смеси се изпълняват по европейските стандарти, към които има национални приложения БДС ЕN 13108-1 и БДС ЕN 13108-5, а стандартът за скален материал е  БДС ЕN 13043. Горепосочените стандарти регламентират влагането на варовикови скални материали под формата на каменно брашно, едър и дребен скален материал. Има рецепти за асфалтови смеси, които се проектират със 100% скален материал, има рецепти, които определят да бъде вложен едър скален материал с коефициент на полиране над 50%", поясняват представителите на строителната компания.

Facebook logo
Бъдете с нас и във