Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ТОЙОТА ОТЧИТА 29% РЪСТ НА ПЕЧАЛБАТА

Корпорацията Тойота мотър (Toyota Motor Corp.) отчете в началото на август почти 29% ръст на печалбата си за второто тримесечие на годината. Това постижение се дължи най-вече на силните продажби в Северна Америка и Европа. Нетната печалба на групата за втората четвърт на 2004-а възлиза на 286.6 млрд. йени (2.6 млрд. щ. долара). За сравнение - тя е била 222.5 млрд. йени през същия период на предишната година. Приходите от продажби са скочили с 10% - от 4.09 на 4.51 трилиона йени (41 млрд. щ. долара).Непрекъснатите ни усилия да пускаме на пазара продукти, които задоволяват нуждите на нашите клиенти, и подобрената ни организация на производство и продажби доведоха до увеличение на печалбите във всички райони, споделя изпълнителният вицепрезидент на Тойота Риюджи Араки. Съвсем резонно очакванията на корпорацията за финансовата година, завършваща на 31 март 2005-а, са оптимистични. Глобалните й продажби трябва да достигнат 7.2 милиона автомобила - с 180 000 броя повече от прогнозите, оповестени през май. (За сравнение - Тойота е продала 6.7 милиона коли по света през миналата финансова година.)По продажби в световен мащаб за 2003-а Тойота е надминала американската компания Форд мотър и вече е вторият по големина производител на автомобили след американската корпорация Дженеръл мотърс (General Motors). Неотдавна Тойота пожъна успех със своя модел Приус, който се задвижва както от електрически мотор, така и от обикновен бензинов двигател и прави колата едновременно достатъчно бърза и екологична. Други производители също предлагат или разработват такива хибридни автомобили, но Тойота определено има предимство в тази област. На 3 август компанията обяви и плановете си да увеличи през първата половина на 2005-а месечния капацитет за производство на Приус от 10 000 на 15 000 броя.През първото тримесечие на тази финансова година Тойота е продала 1.79 милиона автомобили по света, или с 12% повече от онези 1.59 милиона, изтъргувани година по-рано. Продажбите в Северна Америка тогава са отбелязали 12% ръст благодарение и на популярността на минивана Сиена. Произвежданите в Европа модели като Карола Версо пък са допринесли за нарастване на продажбите на континента с 13 000 броя (почти 6%) през първата четвърт на 2004 г., достигайки 247 000 автомобила. Пазарният дял на Тойота в Страната на изгряващото слънце е бил 46.1% - рекордно висок тримесечен резултат за нея. Продажбите в другите региони на Азия (извън Япония), в Африка и Южна Америка също са били силни, увеличавайки се с около 40% спрямо 2003-а и очакванията на корпорацията са възходящата тенденция да продължи. От Тойота отбелязат, че маркетинговите усилия на нейните служители са прибавили 170 млрд. йени (1.5 млрд. долара) към тримесечните й резултати, а намалението на разходите - още 40 млрд. йени (361 млн. долара), изпреварвайки оперативните загуби, включително 70 млрд. йени (631 млн. долара), от неизгоден обменен курс.

Facebook logo
Бъдете с нас и във