Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ТОБЛЕРОНИ И ШАНЕЛ N5 НА ПЪРВИЯ ТЪРГ ЗА ИМУЩЕСТВОТО НА БАЛКАН

Първите три публични търга, на които ще се разпродаде част от имуществото на фалиралата авиокомпания Балкан, най-вероятно ще са в края на февруари, научи в. БАНКЕРЪ. Очакванията са общият брой на търговете за собствеността на превозвача да достигне 130, като поне 90 от тях да се проведат до края на тази година. Голяма част от активите (в това число сградите, самолетният парк и леките автомобили) може би ще се продават от публични изпълнители по реда на Данъчно-процесуалния кодекс. Планът за осребряване на имуществото на Балкан бе внесен в Софийския градски съд в началото на януари 2003-а.В края на 2001 г. то бе оценено на 99.923 млн. лв., но тази оценка, изглежда, ще бъде актуализирана. Оптимистичният вариант е разпродажбата на активите на фалиралата компания да приключи за три години, като вземанията й също ще се предлагат на търг. В момента те се уточнявали, твърдят запознати.Целта на първите три търга е и да се освободят от инвентара терени и сгради на Балкан, които бързо могат да се отдадат под наем. В началото на март ще бъдат предложени на наематели и последните пет етажа от административната сграда на бившия превозвач, намираща се в района на софийското летище. На един от първите търгове също така ще бъдат продадени и безмитни стоки на обща стойност 200 хил. лева. Става дума за шоколади, марков алкохол и парфюмерия, предлагани на пътниците в самолетите. Предвижданията са през март да бъдат изтъргувани и трите авиобази - в София, Бургас и Варна. Заявеният интерес за аренда на ремонтните депа бил значителен, казват авиоспециалисти. Конкурс ще определи и кой ще е новият наемател на двата хотела - Плиска в София и Космос в Бургас. Тези два имота обаче бяха продадени от Гад Зееви и все още се водят съдебни дела за обявяване на нищожността на сделките. На по-късен етап ще се продава самолетният парк на фалиралия превозвач. Най-добрият вариант е всички машини (четири АН-12, два АН-24, три Як-18Т и по един Ел-410 и ТУ134), да бъдат изкупени от една фирма, тъй като средствата за поддръжката им са значителни. Кандидат-купувачи на активите на Балкан засега са авиокомпаниите България и Хемус ер. Същевременно Ситрад еърлайн, изразила готовност миналата есен да купи и активите, и признатите от съда дългове, не е потвърдил офертата си. При бъдещите публични търгове Балкан ер тур, която е наемател на единия хангар на летище София, няма да бъде в привилегировано положение. Компанията ще наддава на равни начала с другите претенденти и не е изключено да загуби. С 10-те млн. лв., получени от бюджета, тя едва ли ще рискува при рязко покачване на пазарната цена на активите.Общото събрание на кредиторите на Балкан не прие на 29 октомври 2002 г. предложения от бившите синдици на превозвача Олга Миленкова и Христо Моллов оздравителен план. Задълженията на фалиралата авиокомпания са на обща стойност 220.5 млн. лева. Най-големите й кредитори са Агенцията за държавните вземания със 73.77 млн. лв., Булстрад - 24.8 млн. лв., летище София - 1.7 млн. лв., Ръководство въздушно движение - 13.4 млн. лева. Под 3 млн. лв. са вземанията на бившите служители на Балкан.

Facebook logo
Бъдете с нас и във