Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Техноподарък за всеки абонат

Симеон Донев, директор "Продукти и услуги" в "Мтел"

Симеон Донев е директор "Продукти и услуги" в "Мтел" от септември 2015 година. Завършил е специалността "Компютърни системи и технологии" в Техническия университет в София. Своята кариера в телекомуникациите започва преди 15 години в магазините на "Германос", като е заемал различни ръководни постове. Присъединява се към екипа на "Мтел" от "Виваком", където в последните седем години заема позицията директор "Продукти и услуги".

 

 

Г-н Донев, с какво ще изненадате клиентите си тази Коледа?

- В "Мтел" винаги се стремим да задоволим очакванията на клиентите си с предложения, които са съобразени с техните нужди. Затова и за сегашните коледни празници ще предложим промоционални условия на мобилни услуги с допълнителни минути и МВ в комбинация с най-атрактивни цени за смартфони и таблети. Целта е всеки абонат да получи технологичния подарък, който желае.

Конкуренцията в сектора е наистина жестока. Как Ви влияе това?

- Конкуренцията наистина е жестока и това е добре за клиентите. Тя влияе на всички, като ни кара непрекъснато да намаляваме цените и да предлагаме все по-добри продукти и услуги. Това обаче не може да продължава безкрайно, защото има голяма вероятност да се стигне дотам понижаването на тарифите да започне да става за сметка на качеството на услугата и продуктите. Не мисля, че българските потребители ще се съгласят да получават по-некачествена услуга за няколко стотинки по-ниски такси на минута или мегабайт. За щастие засега все още не сме стигнали до тази критична точка. 

А какви продукти и услуги търсят най-често потребителите? 

- Относно мобилните услуги най-ценена от потребителите е свободната комуникация с всички в страната. Както по отношение на минутите, така и на мобилния интернет тарифните планове на "Мтел" предлагат възможността за неограничено общуване на най-добра цена. Например нашите планове "Мтел безкрай" предлагат неограничени минути към всички национални мрежи и предостатъчно мобилен интернет за всички нужди, които човек може да има. Освен това те предлагат допълнително и по 2 GB безплатен мобилен интернет за използването на Facebook и Viber. С такива предложения не е учудващо, че смартфоните и таблетите стават все по-търсени от масовия потребител.

При фиксираните продукти и услуги клиентите залагат на бързата скорост и стабилната връзка при интернет и на богатото съдържание при телевизионната услуга. Интернет връзката, която предлагаме, е една от най-стабилните на пазара и със страхотни скорости - от 30 Mbps до 100 Mbps, в зависимост от избрания план. Телевизията ни пък предлага над 160 канала с изключително разнообразно съдържание. Понеже абонатите на телеком услуги в България продължават да са силно ценово чувствителни, параметърът "цена" остава един от най-важните при избора на услуга. Затова и нашите предложения за домашен интернет и телевизия започват от 9.90 лв. на месец, а пакетната ни оферта струва само 14.90 лв. на месец.

През последните години потреблението се измести от гласовата телефония към мобилния интернет. Какви са предизвикателствата пред телекомуникационния пазар днес?

- Фокусът на потребителите все повече ще се премества към мобилния интернет. Над 80% от новите ни клиенти избират да си купят смарт устройства. Проникването на смартфони в България обаче е все още ниско - едва около 25-30% от устройствата са такива. Точно затова този сегмент от пазара е основен фокус за нас. Но това води със себе си и предизвикателства - непрекъснато трябва да подобряваме мрежата си, за да поемаме по-големия интернет трафик. Сега ние имаме най-добрата мрежа в България и целта ни е да продължим да сме лидер на пазара в това и за в бъдеще. Непрестанно инвестираме в най-съвременни технологии.

Телекомите работят в силно регулиран бранш. Отразява ли се това на бизнес плановете Ви и пречка ли са регулациите за предлагането на по-добри и атрактивни оферти?

- Регулациите на пазара налагат необходимата правна рамка, в която играчите могат да се конкурират. Най-важен елемент в това отношение е комуникацията с Комисията за регулиране на съобщенията, така че и двете страни да са сигурни, че практическото прилагане на дадено правило е в полза на крайния потребител. Целта на "Мтел" винаги е да предлага услуги с възможно най-добри условия. От друга страна, прекалената намеса на регулатора води до свиване на приходите, което ограничава развиването на мрежите на операторите, предоставянето на по-качествени услуги и навлизането на услуги от последно поколение. Сигурен съм, че българският регулатор ще намери точния баланс, така че да има конкуренция, но и достатъчно средства, с които телекомите да инвестират в развитието на инфраструктурата си.

Как ще се промени пазарът след предвиденото отпадане на тарифите за роуминг в Европейския съюз?

- Като продължение на горния въпрос и в този случай от съществено значение е дискусията и обективното прилагане на директивата. Вероятно е всички играчи на пазара да предложат нови тарифи, съобразени с принципите й. В една конкурентна среда този ход може да бъде само в полза на крайния потребител. Така или иначе, ние виждаме потенциал за развитие не в мобилната телефония, а в предлагането на пълен пакет от телекомуникационни услуги за нуждите на всички: интернет и телевизия, облачни услуги, цялостни комуникационни решения за бизнеса и т.н.

С придобиването на blizoo разширявате значително присъствието си в т.нар. фиксиран сегмент от пазара. Какви са плановете на "Мтел" в тази посока?

- С придобиването на blizoo, по данни на Комисията за регулиране на съобщенията, ние ставаме най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на ТВ услуги. Този пазар е изключително важен за нас, защото вярваме, че ще продължава да расте през идните години. Затова и инвестирахме в него. Нашата цел е да станем лидер на него, какъвто сме в пазара на мобилни услуги. Вече започнахме постепенното интегриране на blizoo в "Мтел" и скоро всички наши клиенти ще могат да закупуват продукти и услуги от всеки магазин.

Четете още

Банкеръ Weekly
Състезание със скорост 4G

Връзка от ново поколение

Парадоксалното е, че мобилните оператори вече са готови да предоставят в пъти по-бърза връзка (т.нар. 4G), а Комисията за регулиране на съобщенията не им дава зелена... Още »
Банкеръ Daily

Куче си, куче – и то мършаво!

Малоумната ти "самолетна” декларация в евроатлантическа посока е само върхът на наивитета. Целият ти екзактен наратив е израз на помиярщина, а помиярите не бива да... Още »
Банкеръ Weekly

Обрат за "Виваком". Спас Русев е аут

VTB Capital може би ще се откаже от търга, защото е удължила до 10 март срока за погасяване на мостовия заем на INTER V от 150 млн. евро. Още »
Facebook logo
Бъдете с нас и във