Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

СВИЩОВСКИТЕ ТРАВЕРСИ ИЗДЪРЖАХА ПОПРАВИТЕЛНИЯ СРЕЩУ 5.9 МИЛИОНА ЛЕВА

Софийската фирма Молимен консулт АД спечели втория за тази година търг за продажба на 97% от капитала на свищовския Завод за стоманобетонови конструкции и изделия АД срещу цена от 5.9 млн. лева. Парите ще бъдат осигурени чрез банков кредит, съобщиха мениджърите на дружеството. Източници на в. БАНКЕРЪ довериха, че финансирането ще даде Първа инвестиционна банка. Конкурент на Молимен консулт в наддаването, организирано от Агенцията за приватизация, бе чешката компания Сдружение ЖПСВ, която предложи 5.8 млн. лева. Близката до чешкото сдружение фирма Железопътно строителство - Бърно в последно време бе основния клиент на свищовския завод. Според информационния меморандум за приватизацията на предприятието чехите все още му дължат 800 хил. лева. Техният представител на аукциона Денчо Минев обаче заяви за в. БАНКЕРЪ, че този борч вече е по-малък от 500 хил. лв. Чехите обаче имат претенции към качеството на продадените им траверси, поради което ще искат компенсация на дълга. Инвеститорите от Бърно използваха продукцията на свищовския завод при рехабилитацията на жп линиите Вакарел - Веринско и Зимница - Стралджа - Церковски, осъществена със средства от програма ФАР. Общата стойност на ремонта възлизаше на около 20 млн. евро, от които 1.2 млн. евро струваха траверсите, закупени от Завод за стоманобетонови конструкции и изделия АД. Молимен консулт АД ще придобие заедно с мощностите на предприятието и вземанията, и готовата му продукция, които според запознати са на обща стойност 3.5-4 млн. лева. Интересното е обаче дали свищовският завод ще получава много нови поръчки, като се има предвид плачевното финансово състояние на железопътния ни превозвач БДЖ, а засега не е предвидено осъществяването на нови проекти с парите на програма ФАР. Предишният търг за свищовския завод бе проведен в края на май тази година. Тогава победител с цена от 6.15 млн. лв. бе фирмата Мултибет ООД, собственост на двама от управителите на предприятието - Павел Павлов и Аспарух Стаменов. Те обаче не можаха да осигурят финансирането на покупката и сделката пропадна.

Facebook logo
Бъдете с нас и във