Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

СПОРНИЯТ ОРАНЖЕВ ЦВЯТ

Новият икономичен мобилен оператор Изи Мобайл (EasyMobile), oснован от гръцкия милионер Стелиос Хаджи-Йоану, се оказа въвлечен в сериозен конфликт с гиганта Ориндж (Orange). Френският телеком е заплашил младата компания със съдебна разправа по повод използването на оранжевото като неин основен фирмен цвят. Говорител на Ориндж е обявил, че клиентите ще бъдат опасно объркани.Изи Мобайл е част от британската верига Изи Груп (EasyGroup), която включва изключително успешния икономичен превозвач Изи Джет (EasyJet), популярната евтина верига ИНТЕРНЕТ-кафенета Изи Евритинг (EasyEverything) и много други. Телекомът трябва да започне първите си операции във Великобритания към края на 2004 година. Проблемът е, че от самото основаване на корпорацията Изи Груп оранжевият цвят неизменно присъства във фирмените лога и материали на дъщерните й компании и Изи Мобайл не би могла да прави изключение, ако иска да се възползва от вече утвърдената икономична репутация на своите предшественици. Шефът на фирмата Стелиос Хаджи-Йоану официално обяви, че е готов да отстоява правото си да използва спорния цвят. В началото на август младият гръцки предприемач разкри, че е постигнал споразумение с датския телекомуникационен гигант Ти Ди Си (TDC), който ще се погрижи за мрежовите операции на новосъздадения оператор. Хаджи-Йоану се обърна към датчаните, защото, по негови наблюдения, в северноевропейската страна се практикува най-добрият модел за мобилни операции с постоянно падащи цени на услугите. Ти Ди Си, която притежава мобилния оператор Телмор (Telmore), е набрала близо 500 хил. нови клиенти през последните три години с обещанието за евтини разговори. В случай че датско-британското сътрудничество се окаже успешно, Изи Мобайл ще започне работа едновременно в единайсет европейски държави, включително и във Великобритания, Германия, Франция, Италия и Испания. Младият телеком няма да предлага на клиентите си телефони, а единствено SIM-карти, които освен това ще се продават по ИНТЕРНЕТ, а не в скъпи офиси на централни градски улици. С картата потребителят ще получава евтин предплатен пакет минути за разговори и размяна на текстови съобщения. Изи Мобайл до голяма степен следва изпитаната вече бизнес стратегия на подразделенията на Изи Груп. В ИНТЕРНЕТ-кафенетата Изи Евритинг например срещу 2 евро клиентът получава личен талон, с който може да влиза в мрежата от всяко заведение на веригата за време от 20 до 60 и повече минути в зависимост от часовата натовареност и броя на посетителите. Стелиос Хаджи-Йоану предупреждава, че новото му начинание няма да стъпи уверено на краката си още от самото начало. Милионерът обяснява, че когато инвестира в определена индустрия, той мисли с десетилетия напред, а не до следващото финансово тримесечие.

Facebook logo
Бъдете с нас и във