Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

СПЕЦИАЛЕН ДАНЪК СЕ ПОДГОТВЯ ЗА БМФ

Транспортното министерство обсъжда преминаването на Български морски флот (БМФ) към тонажно облагане, което е вид преференция за корабособствениците. Новият данък ще зависи от превозените товари и ще замени два или три други налога, които флотът плаща сега. За въвеждането му е необходимо и съгласието на финансовото министерство. Идеята не е нова и се обсъждаше покрай преговорите с Европейския съюз по глава Транспорт. Искаме да съхраним корабите и националният флаг да стане интересен, ценен и търсен, заяви пред в. БАНКЕРЪ заместник-министърът на транспорта Красимира Мартинова. Намерението е свързано и с подготовката за приватизация на БМФ. Консултантът ПрайсУотърхаус Купърс вече е представил своето виждане за възможните варианти за раздържавяване на параходството.Основен проблем при продажбата на флота е високата средна възраст на корабите му - 66 от съдовете са над 20-годишни. По-новите кораби пък плават под т. нар. удобен флаг (предимно малтийски), тъй като такива са били изискванията на банките кредиторки на БМФ. Става дума за 23 съда, при които процентът на арестуването им в чужди води (поради нарушения на изискванията за морска безопасност) е доста по-нисък - около 5 на сто.Надяваме се да излезем от черния списък, каза заместник-министър Мартинова. Проблемът е, че процентът на арестуваните ни кораби през 2001-ва е бил много висок (15 на сто). За 2002-ра пък е 9.27 на сто, а статистиката, въз основа на която държавите влизат в споменатия списък, е за три години.

Facebook logo
Бъдете с нас и във