Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

СОФИЙСКАТА ТОПЛОФИКАЦИЯ ДОПРЯ ДО СОЦИОЛОЗИТЕ

Журналистите ще трябва да изкарат специален курс, за да разберат смисъла на социологическото проучване на Националния център за изучаване на общественото мнение (НЦИОМ), показващо отношението на столичани към Топлофикация София. Може би защото е по поръчка на самото дружество. И е платено от него. В крайна сметка случайно възникналият спор - до каква степен представително анкетираните 570 човека, абонати на столичната топлофикация, отразяват реалното отношение на всичките й 375 хиляди потребители, не получи разрешение. Според представените данни от социологическото проучване, централното парно е най-предпочитаният от столичани начин на отопление. И е най-разпространеният - сред 82% от анкетираните. Повече от две трети от ползвателите му имали намерение и в бъдеще да се отопляват по този начин (стига да имат и пари!). Клиентът на Топлофикация София бил човек на панелните комплекси. Средната му възраст категорично надвишавала 60 години, а социалният му статус бил - твърдо пенсионер. Той се държал колебливо в оценките си за качеството на предлагания продукт - в повечето случаи (57.8%) му било достатъчно топло, но му се налагало да ползва и други отоплителни средства (42.2%) поради една или друга причина. (Зад тази формулировка в случая се крие истината, че парното топли само когато времето е топло - в противен случай трябва да си включиш и печка - ако можеш да си позволиш цената.) Противно на очакванията, според НЦИОМ, клиентът на Софийска топлофикация е стриктен в плащанията си. 84.7% от попитаните нямали задължения към дружеството за миналата година, а цели 71.9% са заявили, че си плащат задълженията всеки месец. Не е чудно при това положение, че Топлофикация има такава висока събираемост (85%). Според проучването на НЦИОМ, българинът се лишавал от забавления и нови дрехи, но не и от топло. И както е видно от проучването - безропотно си плаща за удоволствието.

Facebook logo
Бъдете с нас и във