Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

СОФИЯ С ЕДНА ЕФИРНА ТЕЛЕВИЗИЯ ПО-МАЛКО

ТВ 7 И ГЕОРГИ АГАФОНОВ СЕ РАЗДЕЛИХАПланът за създаване на ефирна телевизия ТВ 7 на честотата на бившата софийска програма Седем дни пропадна, преди да е заработил. През седмицата представителите на мажоритарния акционер в телевизията - дружество Краун медия и бившият й собственик Георги Агафонов, ще подпишат споразумение, с което Агафонов ще си върне контрола над акционерно дружество Телевизия Седем дни, научи БАНКЕРЪ. Фирмата притежава лиценза на едноименната телевизия, чрез който ТВ 7 трябваше да заеме столичния ефир. Преди повече от месец Седем дни спря работа, а на честотата й на телевизионните екрани се появи надпис за предстоящ старт на ТВ 7. В управителния и надзорния съвет на дружеството вече са извършени необходимите промени, които връщат ефира изцяло в ръцете на Агафонов, показва информационната система на Софийския градски съд. В края на септември повечето от членовете на двата органа вече са сменени и на тяхно място са назначени нови хора. И тримата представители на Краун медия - Наталия Бързакова, Петър Илиев и доскорошният изпълнителен директор на фирмата Румен Артарски вече са освободени. От оперативното й управление е отпаднал и Андрей Русинов, акционер в дружество Спонс и член на управителния съвет на сдружение Пар тий Голф клуб. Четиримата влязоха в борда на директорите на Телевизия Седем дни АД през май. След промените тогава мястото си в управителния съвет запази единствено Стефка Агафонова, съпруга на Агафонов. От новата съдебна регистрация става ясно, че през септември тя също е била освободена. Освен новия изпълнителен директор на фирмата Румен Костадинов в управителното тяло вече са 57-годишната Ана Панайотова, която бе негов член и преди появата на Краун медия, Евлоги Марков, Елена Найденова и Марийка Тотева.В структурата на Телевизия Седем дни АД досегашният тричленен надзорен съвет се заменя от четиричленен, показват регистрите. В новия надзор Георги Агафонов, който в тричленния бе председател, ще бъде редови член. Като такива влизат още съгражданина на Агафонов от Бургас Магриот Маринов, Георги Георгиев и Гриша Ленков. Досегашните членове Тодорка Петрова и Радка Генова са освободени. Липсва обаче информация кой ще е председател на контролния орган.Въпреки краха на идеята за създаване на ефирна телевизия ТВ 7, която да се настани на честотата на бившата Седем дни, телевизия с това име все пак ще има. В Софийския градски съд вече е регистрирано еднолично дружество ТВ 7 ЕООД, което ще бъде собственик на едноименната телевизия и ще е актив изцяло на Краун медия - поясни акционерът и изпълнителен директор на фирмата Румен Артарски. - Хората, които ще работят в новия канал, вече подписаха трудовите си договори с новия й собственик.Артарски допълни, че засега ТВ 7 ще стартира по кабел и сателит. Той поясни, че телевизията ще кандидатства за ефирен лиценз в района на София и в други градове на страната, когато Съветът за електронни медии обяви съответните конкурси догодина. Дотогава ще търсим форми на сътрудничество с други регионални ефирни телевизии в страната - каза още той. - В плановете ни влиза и да изпреварим процесите на цифровизация на сигнала в страната. Както знаете, след 2012 г. това ще стане единственият възможен начин да се гледа телевизия в ЕС.Според съдебните регистри акционери в Краун медия са фирмата на Артарски Медиятек с 10 на сто и адвокатът Стоян Бързаков с 90 на сто от дяловете. Освен в Краун медия Бързаков е и акционер в Софконсултинг, където негов партньор е синът на бившия заместник-кмет на столицата Венцислав Николов - Стоян Николов. След като името на Артарски стана публично известно, в пресата се появи информация, че той и председателят на надзорния съвет на Общинска банка Любомир Павлов имат общ бизнес с магазин за техника в столицата.Фирмата на Артарски Аудио - видео консулт ще обслужва кредита от 5 млн. лв., отпуснат от Общинска банка за закупуване на техника и оборудване за студиата на ТВ 7. Преди седмица до медиите бе разпратено съобщение, че дейността на Артарски като изпълнителен директор на Телевизия Седем Дни АД ще бъде разследвана по подозрения в нарушения на българското законодателство и за злоупотреби, свързани с документни измами, изготвяне и използване на документи с невярно съдържание за получаване на банков кредит в размер на повече от 5 млн. лева. Както е известно, Любомир Павлов е съпруг на Диляна Грозданова, която ще бъде управляващ директор на все още несъществуващата ТВ 7. Факт е, че такъв целеви кредит бе отпуснат на Телевизия Седем Дни от Общинска банка - призна бившият изпълнителен директор на дружеството. С него то плати на моята фирма Аудио - видео консулт, която достави техниката за ТВ 7. При положение че г-н Агафонов няма да има нищо общо с тази телевизия, нормално е аз да поема обслужването на кредита. Конфликтът между доскорошните акционери във фирмата, която първоначално трябваше да създаде телевизия ТВ 7, се разгоря видимо през септември. Формален повод за това стана спорът кой има права над цифрата 7 в името на телевизията. В началото на месеца Съветът за електронни медии отказа на кабелния канал Екотелевизия, зад който се смята, че стои пак Агафонов, да преименува програмата си на 7 дни тв. В нея вече работят голяма част от журналистите, които през лятото бяха освободени от Седем дни. Аргументът на съвета бе, че по едно и също време в телевизионното пространство ще заработят два канала със сходни наименования, което ще доведе до объркване на зрителите. След решението на регулатора от 7 дни тв поясниха, че не възнамеряват да се съобразяват с него, тъй като кабелните телевизии подлежат на уведомителен, а не на разрешителен режим и заплашиха съветниците със съд. На 29 септември до медиите бе разпратено съобщение, че Артарски е уволнен и че на негово място е назначен Румен Костадинов. В отговор Артарски разпространи контрасъобщение, че бившият основен акционер в телевизията Георги Агафонов, новият изпълнителен директор Костадинов и кръг от хора, свързани с политическата партия Атака, правят опит да осъществят най-голямата по мащаб кражба в българското медийно пространство с цел да се обслужват политическите амбиции на Агафонов.В крайна сметка се оказа, че след неколкомесечни догадки кой и с колко ще е собственик на честотата на бившата софийска ефирна телевизия Седем дни тя отново е в ръцете на първия си и неизменен досега ползвател Георги Агафонов. По документи от 1995 г. досега той я е продавал или е допускал други хора като съдружници десетки пъти, но на финала винаги се е завръщал в столичния ефир на бял кон. Този път конят е по-бял от всякога. Според запознати всички стари задължения на Телевизия Седем дни АД към различни институции вече са погасени. Дружеството води дълго дело срещу Комисията за регулиране на съобщенията. През миналата година тя не разгледа молбата му за разрешение сигналът на Седем дни да се разпространява по радиорелейни станции. Комисарите решиха, че Седем дни не е представила в срок документ, че няма задължения към държавата и към осигурителни фондове. Бившият министър на културата Божидар Абрашев също искаше да я извади от офисите й в столичния квартал Изток.

Facebook logo
Бъдете с нас и във