Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ШУЛЕВА РАЗВЪРЗА КЕСИЯТА ЗА ТУРИСТИЧЕСКА РЕКЛАМА

Министерството на икономиката отпуска допълнително 3 млн. лв. за туристическа реклама през тази година. Съобщението бе направено от вицепремиера Лидия Шулева на 1 септември преди началото на редовното заседание на Националния съвет по туризъм с уточнението, че средствата са осигурени от приходите на икономическото ведомство. С тях парите за промоцията на българските летни и зимни курорти за тази година достигнаха до 5.2 млн. лева. Разбира се, това не е много за разгръщане на мащабна кампания на българския туризъм, каквато страната ни заслужава, но е първата крачка към реализиране на пилотни кампании в чужбина, отбеляза Шулева. Тя допълни също, че в Министерството на икономиката е създадена организация за откриване на процедури по възлагане на обществени поръчки за изработване на рекламни материали. Те ще са съобразени с предложенията на браншовите организации и подчинени на цялостната концепция за представяне на българския туристически продукт.С допълнителните 3 млн. лв. ще бъдат авансово платени и всички участия на България на туристическите борси и изложения в чужбина през следващата 2005-а. Така ще бъде прекратена досегашната практика финансирането да става непосредствено преди тяхното провеждане.По време на заседанието е бил представен и изпълнителният директор на бъдещата Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов. Тя беше създадена с постановление на Министерския съвет от 5 август 2004 г., съгласно новите разпоредби в Закона за туризма, влезли в сила на 12 май. Агенцията ще е подчинена на Лидия Шулева и ще извършва регистрацията на туроператорите, ще определя категорията на туристическите обекти, ще контролира качеството на туристическите услуги и ще участва в подготовката на цялата нормативната уредба в областта на туризма. Паралелно с това тя ще отговаря и за националната реклама. За следващата година Агенцията по туризъм е поискала бюджет от 15 млн. лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във