Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЩРАБАГ ЗАПЛАШЕН ОТ НОВИ НЕУСТОЙКИ

След наложените санкции заради забавеното изграждане на терминала на новото софийско летище австрийската компания Щрабаг е на път да плаща неустойки и за друг свой проект в България. Става дума за рехабилитацията на 70-километровата отсечка Монтана - Видин, известна още като лот номер 9 от програмата Транзитни пътища 3. Австрийците ще броят по 980 евро дневни компенсации, ако причините за забавянето на ремонта не бъдат уважени от българските власти и Европейската комисия. Според подписания през октомври 2003 г. договор въпросният проект е на стойност 9.8 млн. евро, а трасето трябваше да е завършено до 31 август тази година. В случай на непредвидено удължаване на срока е фиксирана неустойка от 0.1% дневно от общата стойност на начинанието. До края на тази година можем да приключим с работата по първи и втори участък от пътя. Проблемен обаче се оказа третият етап, където за седемте години от изготвянето на проекта до началото на реализацията му настилката изобщо не е била поддържана. Вече имаме над 16 допълнителни реконструкции и закъснението най-вероятно ще е около година, заяви пред репортер на в. БАНКЕРЪ председателят на борда на директорите на Инжстрой Илия Тасев. Фирмата е подизпълнител на строителството, като акции в нея има и Щрабаг. Изостава и рехабилитацията на лот 4 от програмата Транзитни пътища 3, който обхваща 26.2 км от автомагистрала Хемус, въпреки че на 26 септември официално бе открит първият от четирите участъка, разположени между село Жерково и Ботевград. Договорът за лот 4 бе подписан през февруари 2003 г. и предвиждаше строителството да приключи за 18 месеца и да струва 3.6 млн. евро. Причината за забавянето е изискването на Брюксел първоначално предвидената еластична ограда да бъде подменена с нова, която да отговаря на европейските стандарти. Това е оскъпило допълнително проекта с 860 хил. евро и е удължило работата с още 110 дни, обясни Илия Тасев. Така окончателната рехабилитация на този участък, включваща реконструкция на банкетите, подновяване на отводнителните съоръжения и предпазните огради, трябва да приключи на 30 ноември 2005 година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във