Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЩОРМ ОТ КАДРОВИ ПРОМЕНИ ОЧАКВАТ ВЪВ ВАРНА

Надигналата се в началото на октомври вълна от кадрови промени във Варна помете някои отдавна нарочени персони, но после като че ли загуби сила и се превърна в безобидна пяна. Специалисти по морска навигация обаче прогнозират, че това е за кратко и че скоро ще се разрази истински кадрови щорм.


Още на заседанието си на 6 октомври бордът на директорите на параходство Български морски флот гласува за освобождаването на председателя Георги Гяуров и на Сокол Соколов. Както вече писа БАНКЕРЪ, Георги Гяуров е баща на разузнавач N1 Димо Гяуров. Разузнавачът отдавна настояваше баща му да бъде освободен и повече да не се меси в обществените дела. Но варненските политици оценяват отстраняването на Гяуров-старши като отстъпване на позиции, завоювани от Добрин Митев, Димо Гяуров и оформилата се около тях група на местното СДС и стабилизиране на политическите позиции на бившия кмет Христо Кирчев и депутата Благой Димитров.


Що се отнася до Сокол Соколов, представител на железниците, той просто вече не е необходим на борда - и без това превозите на вагони с ферибота по линията Варна - Иличовск днес клонят към нулата.


На мястото на Гяуров и Соколов бяха избрани Златозар Алексиев и Илчо Томов. Алексиев е доцент в Техническия университет, Варна, по образование - корабен механик. Той също е човек на Добрин Митев, но няма да е председател на борда, а негов заместник-председател. Преди това е бил за кратко председател на надзорния съвет на Варненска корабостроителница.


Колкото до Илчо Томов, той е стар морски капитан, преподавател във военноморското училище и в морския квалификационен център, дългогодишен представител на България в Международната морска организация IMO в Лондон. Твърди се, че е един от най-компетентните експерти в областта на морския транспорт у нас и че е необвързан политически.


На освободения от Георги Гяуров стол в БМФ седна досегашният член на борда Валентин Гълъбов, началник на управление Структурна реформа в Министерството на транспорта и съобщенията. През ръцете на Гълъбов минаха всичките приватизационни сделки на транспортното ведомство през последните близо три години. А назначаването му на председателското място в борда може би доказва намеренията на правителството да продаде възможно най-бързо параходство Български морски флот. Според някои сведения от раздържавяването му се е заинтересувала известната английска компания Зодиак, в която и без това от години работят стотици български капитани, механици и моряци.


Не така гладко обаче се развиват нещата около отдавна нарочения за смяна шеф на регионалната дирекция Морска администрация Румен Василев. Той натрупа куп черни точки, след като преди няколко месеца загуби делото, заведено срещу него от група пилоти заради отнетото им право да работят. Във Варненския окръжен съд срещу Василев вече били заведени и серия дела за нанесени на пилотите вреди. Първото от тях - за 20 хил. щ. долара, било насрочено за след няколко дни.


За да не губи позиции, местното синьо ръководство беше решило да смени Румен Василев с бившия началник на Държавната инспекция по корабоплаване, Варна, капитан далечно плаване Николай Симеонов. Симеонов бе уволнен от ексминистър Краус преди повече от три години. После той спечели заведеното трудово дело срещу Министерството на транспорта в Софийския градски съд, а след това и в Софийския окръжен съд. Делото бе обжалвано на последна инстанция - във Върховния касационен съд, където бе гледано на 13 септември. Независимо че едномесечният законен срок вече изтече, съдът още не се е произнесъл.


То и шестмесечният срок (съгласно Кодекса на труда) за приключване на трудово дело отдавна изтече - вече минаха три години и два месеца - и на никой не му пука, та тук за няколко дни повече ли да претендирам? - обяснява Симеонов.


Освен от него решението на Върховния касационен съд се очаква с нетърпение и от СДС, Варна, и от транспортното министерство, които така най-лесно щели да се отърват от Румен Василев.


В морската ни столица са на мнение, че връщането на Николай Симеонов ще отприщи щорма от нови кадрови промени. Наред за смяна чакали генералният директор на параходство Български морски флот Георги Георгиев (както заради случая с кораба Трапезица, така и заради слабите резултати на флота), а също и управителят на порт Варна Стоян Щумпф. Разказват, че Щумпф от дълго време ходел по нервите на големите морски шефове в София.

Facebook logo
Бъдете с нас и във