Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЩЕ ОСВЕЖАВАТ СТРАТЕГИЯТА ЗА БЪЛГАРИЯ ЕР

Подобреното финансово състояние на националния авиопревозвач, увеличеният му самолетен парк, както и променената ситуация на международния авиационен пазар станаха повод да се осъвремени стратегията за приватизация на националния авиопревозвач. На среща между вицепремиерите Николай Василев и Лидия Шулева с депутати от транспортната и икономическата комисия на парламента в понеделник (31 май) е било взето решението документът да бъде актуализиран от експерти на двете ведомства. Министърът уточни, че няма да се прави коренна промяна на философията на стратегията. Държавата няма да има право на златна акция в дружеството, а за приватизация ще бъде предложена цялата компания, каза още той. Николай Василев допълни, че в момента икономическото и транспортното министерство обсъждат изискванията към кандидатите за покупката на авиокомпанията. След като бъдат направени промените в документа, той ще бъде внесен за повторно одобрение от Министерския съвет. През последните две седмици компанията нае четири самолета Боинг 737-300 за изпълнение на чартърната си програма, с което самолетите й станаха осем. За първите три месеца на 2003 г. държавният авиопревозвач реализира печалба. Според ръководството на България ер превозвачът е увеличил за периода пазарния си дял с 18.5 процента. Държавната авиокомпания беше създадена преди повече от година и половина след фалита на Балкан, като за целта от фискалния резерв бяха пренасочени 30 млн. лв. за увеличаване на капитала й. До момента от тях са усвоени 10 млн. лева. Намеренията на правителството при създаването на превозвача бяха той бързо да бъде продаден, но това може би няма да стане през тази година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във