Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ШОУТО НА СЛАВИ ОТХАПА 10% ОТ РЕКЛАМИТЕ

На среща между народни представители и неправителствени медийни организации през ноември миналата година управляващият директор на Би Ти Ви Светлана Василева прогнозира, че за цялата 2002 г. ръководената от нея медия ще е откъснала около 45% от рекламния пазар, срещу 15 на сто на големия й конкурент БНТ. С появата на обобщените данни става ясно, че Василева е била права. Оказва се дори, че тя малко е подценила възможностите на собствената си телевизия.Би Ти Ви е привлякла през 2002-а почти 112 млн. лв. от парите на рекламодателите, показва изследване на агенцията за социологически и пазарни проучвания Маркетинг. Медии. Анализи. Наблюдавани са постъпленията на шестте най-гледани български телевизии - Би Ти Ви, БНТ, Нова телевизия, Седем дни, М САТ и Евроком, общите приходи на които от реклама са били близо 205 млн. лева. Сумата очевидно е завишена, тъй като мониторингът не отчита отстъпките от цените, които медиите правят на рекламодателите и рекламните агенции. Класацията обаче е показателна за тенденциите на рекламния пазар.Както БАНКЕРЪ отбеляза още през лятото на миналата година, наблюдава се сериозно активизиране на софийската телевизия Седем дни. В окончателното класиране за 2002-ра свързаната с бившия банкер и политик Георги Агафонов медия се нарежда на второ място по рекламни приходи. Ако Седем дни е спазвала собствените си тарифи, то тя е получила от реклами почти 22 млн. лева. Това класиране на софийския канал в изследването на Маркетинг. Медии. Анализи е повече от шокиращо, като се има предвид, че програмата на Седем дни изобилства преди всичко от до болка познати сапунени сериали и безкрайни повторения на телепазарни прозорци.Любопитното е също, че за пръв път през 2002 г. Нова телевизия е успяла да изпревари БНТ по приходи от реклама. НТВ, притежаваща ефирен лиценз за София и кабелен за страната, е привлякла почти два пъти повече пари от рекламодатели в сравнение с държавната медия - над 34 млн. лв. срещу близо 20 млн. лв. за Сан Стефано. На последните две места в подреждането остават кабелните телевизии М САТ и Евроком съответно с десет и седем милиона лева.Играта Стани богат на продуцентската къща СИА адвъртайзинг, е донесла една четвърт от всички рекламни постъпления на Нова телевизия за изследвания период - 8 600 000 лева. Докато Шоуто на Слави е осигурило 20% процента от приходите на Би Ти Ви. То обаче държи първото място по абсолютна стойност на приходите с постъпления от близо 23 млн. лева. Това означава, че предаването на гологлавия шоумен е привлякло над 10% от рекламните постъпления към шестте най-гледани телевизии. Програмата на Канал 1 е разчитала преди всичко на времето около По света и у нас. Рекламният блок след новините в 20.00 часа преди прогнозата за времето е донесъл 17% от собствените постъпления на БНТ- 3 300 000 лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във