Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ШОФЬОРИТЕ КАТО ЖЕРТВА НА РЕФОРМАТОРСКИ ЗАПЕК

Вече месеци купища хора си заработват бюджетните заплати, като умуват върху членовете и алинеите на поредния нов закон за движение по пътищата. Предният бе приет преди две години, но явно шофьорското законодателство в България остарява по-бързо от автомобилните модели. Автозаконите, автоправилниците, автотабелите, свидетелствата за правоуправление и прочие шофьорски работи се радват на страшен интерес който и да дойде на власт в страната. Защо ли?Ами ето защо. Вече за трети път в последните десет години се сменят табелите с регистрационните номера. Струват средно двайсетачка. На два милиона коли ги сметнете - каква хубавичка, кръгличка сума се полуава. Но това не е всичко. С табелите върви и смяната на номера, а това води до смяна на контролния талон - заедно с парите на машинописката още близо десетачка излиза от всеки джоб на многобройното шофьорско войнство. Смятайте, смятайте...Има и още. Всеки нов закон увеличава глобите. Тях се оказа, че май няма кой да ги събира по законен начин, но начини за прибиране на пари в България има бол и законните не са най на почит. После, като работят по съответния пореден закон за шофьорите сума ти хора - от министерството на транспорта, от КАТ, зависими само от хонорарите си експерти и депутати, дето от нищо друго не вдяват, честно заработват заплатите си в уютна обстановка. И имат идеално оправдание за куп може би по-важни, не не толкоз неотложни несвършени дела. Закон правят хората.Е, големите спорове все опират до изпиването на една бира, до задължителното поставяне на обезопасителни колани, до споменатите глоби и до сините сигнални лампи по колите на големците. Уф, ако отворят закона, който действаше по времето на Тато, ще видят, че ги има всичките тия работи - и за коланите, и за алкохола, и за глобите.Да, ама сега два-три милиона българи псуват катаджийския закон и така изпускат част от парата, набрана в котела на клетия им животец. Което вероятно е и главната цел на занятието - малко да се поотвлече вниманието на туй свирепо население. Ако не беше така, в новия закон сигурно щеше да има писано и нещо за задълженията на държавата и нейните служби към шофьорите. Ама за това не се чува. Което навежда на още една лоша мисъл - че реформаторският устрем на политиците е зациклил из някоя мозъчна гънка, а докато се отпуши, няма да стоят бадева хората. Ще законодателстват. На всеки запек все някога му идва краят, вероятно и по-полезни закони замислят в Народното събрание. Ако доживеем, ще видим.Колкото до милата грижа на полицията за двестате опазени от предпазните колани живота - хубаво е. Човечно. Ако не го сравняваш с ония 15 хиляди, дето всяка година се гътвали с инфаркт. Но това не е по темата.

Facebook logo
Бъдете с нас и във