Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

СЕЗИРАТ ФИЛЧЕВ СЛЕД ПУБЛИКАЦИЯ НА БАНКЕРЪ

Четиридесет дни след публикацията на в. БАНКЕРЪ за ограбването на авиокомпания Балкан от мажоритарния й собственик (бр. 14 от 7 април 2001 г.) синдикат Промяна сезира официално главния прокурор на републиката. На 18 май 2001 г. във ведомството на Никола Филчев е подаден сигнал с входящ N3512, с който прокуратурата се уведомява за извършени престъпления от длъжностни лица в авиокомпания Балкан по чл. 203, ал. 1 и чл. 282, ал. 2 от Наказателния кодекс... за присвоявания в особено големи размери, представляващи особено тежък случай на злоупотреби със служебните задължения ....
В сигнала на синдиката се повтарят фактите и аргументите от статията на в. БАНКЕРЪ от 7 април за източването на Балкан и най-вече за превръщането на приходите му в кредити. Особено внимание е обърнато на дръзката тройна кредитираща операция, с която на 15 декември 1999 г. изцяло държавното Ръководство на въздушното движение отпуска 6 млн. долара кредит на Гад Зееви, който със същата дата пък ги предоставя като заем на авиокомпания Балкан. Тази и други подобни операции превърнаха Гад Зееви от виновник за обявяването на Балкан в несъстоятелност в негов основен кредитор с 54.019 млн. г. марки главница.
Във внесения на 28 май в Софийски градски съд списък на признатите вземания двамата синдици на авиокомпания Балкан са включили дълга на превозвача към мажоритарния му собственик.
Докато тече съдебна процедура по несъстоятелността, Балкан продължава да лети. Някои полети дори започнаха да излизат на печалба. Един от тях е София - Лондон - София на 30 май, когато бяха превозени 182 пътници, шест от които в бизнескласа (по 800 щ. долара билета). Очевидно този полет е обнадеждил двамата синдици, които преговарят усилено да наемат два самолета Ту 154 М от Русия. С тях те планират да увеличат броя на възстановените дестинации. Твърди се, че машините щели да дойдат в София на 12 юни.
Междувременно конфликтите между синдиците и профсъюзите около съкращаването на служители не стихват. Най-тежко е положението в авиационно-техническата база (АТБ), където работят 616 души и от шест години не е имало никакви съкращения. Профсъюзите на техническия състав са решени да отстояват до последно правата си и разчитат на подкрепата на двете централи - КНСБ и Подкрепа. На огромния технически състав се начисляват формално заплати, които увеличават масата на несъстоятелността.

Facebook logo
Бъдете с нас и във