Банкеръ Daily

Управление и бизнес

С Македония ще предлагаме общ туристически продукт

С Македония ще предлагаме общ туристически продукт. Работна група между България и Македония да създаде съвместен проект, който да насърчи интереса на туристи от далечни пазари като Китай, Индия, Япония, Южна Корея, САЩ и др. към региона и да залегне в бъдещ общ балкански туристически маршрут. Групата ще предложи и конкретни туристически обекти от двете страни, които да се включат в маршрута

Вчера министърът на туризма Николина Ангелкова  на среща с македонския министър на икономиката Крешник Бектеши обяви, че Македония е много важен туристически пазар и стратегически партньор за България. През 2017 г. над 545 хил. македонски туристи са посетили страната ни и този интерес не спада. 

Министърът очерта значението на туризма като структуроопределящ фактор за българската икономика, който бе издигнат от правителството в приоритетен отрасъл. Секторът е важен фактор за устойчив стопански напредък, каза тя и припомни, че през февруари тази година в София се проведе среща на министрите на туризма от страните членки на ЕС под надслов „Туризъм и икономически растеж“. Форумът от клас „А“ е част от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС. На него бяха обсъдени възможностите за привличане на повече туристи към Балканите с трансгранични маршрути и услуги.

Министър Крешник Бектеши изцяло подкрепи идеята и приветства предложението на министър Ангелкова да се създаде двустранна работна група с експерти по маркетинг и международно сътрудничество, които да започнат работа веднага. На среща през септември се очаква те да представят примерна карта с обектите, както и видеоматериали за тях. Двете страни се обединиха около идеята да се изготви план за общите действия и през септември той да бъде подписан.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във