Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

РИЦАРИТЕ НА РИСКА СА С НЕПРОМЕНЕНИ ПОЗИЦИИ

Няма размествания в класацията на застрахователните компании в края на юни спрямо края на 2001 г., показват резултатите за полугодието. Брутните приходи от продадените полици на всичките 20 общозастрахователни дружества са 220.175 млн. лева. За същия период на миналата година те са били 173.1 млн. лева. Макар на хартия отбелязаният сега ръст да е 27%, той все още е незадоволителен в сравнение с обемите, които правят застрахователите в съседните на нас страни, коментираха за БАНКЕРЪ експерти от бранша. Независимо че формално разлика в челото на класацията няма, раздробяването в сектора все още е факт, сочат цифрите. Шест компании имат пазарен дял под 1 процент. Тринадесет са дружествата, които държат между 1 и 3% от пазара. Едва две фирми контролират повече от 15 на сто. Според експерти, в близко бъдеще това неминуемо ще доведе до сливане или до изчезване на фирми.ЗПАД Булстрад отново е лидер на застрахователния пазар, сочат финансовите резултати за първите шест месеца на 2002 година. Брутният премиен приход на дружеството (от продажбите на застрахователни полици) до 1 юли е 60.060 млн. лева. Това му отрежда малко над 27 на сто пазарен дял.Първото си място компанията затвърждава чрез увеличение в продажбите на почти всички видове застраховки. Тенденцията се запазва дори при Зелената карта, която от първи април тази година се предлага от още седем компании. В края на 2001 г. Булстрад беше лидер на пазара на общото застраховане, когато реализира премиен приход от над 85 млн. лв. и над 21% пазарен дял. Тогава той се пребори за първото място с ДЗИ. Сега - само за първите шест месеца, ЗПАД Булстрад е с доста по-впечатляващи резултати.Дружеството успя да запази челната си позиция и през първото тримесечие на 2002 г., когато имаше брутен премиен приход от почти 40 млн. лв. и 32.8% пазарен дял.Веднага след Булстрад, както и в края на първото тримесечие на годината, се нарежда ЗПАД Алианц- България с премиен приход от 41.42 млн. лв. и пазарен дял от 18.81 процента. Възходът на дружеството започна още в края на първото тримесечие, когато на свой ред то успя да избута ДЗИ от второто място. Запазването на престижната втора позиция в бранша ЗПАД Алианц България дължи на новите продукти, които пусна от началото на годината. Компанията беше първата на българския пазар, която започна да предлага услугата Автоасистанс (помощ при пътуване) в рамките на страната. Към това се прибави и ефектът от продажбата на застраховката Зелена карта, която Алианц също започна да предлага на пазара от април.Третото място сред застрахователите в края на полугодието отново се заема от ДЗИ-Общо застраховане Премийният приход на компанията до 1 юли е 30.5 млн. лв., което й отрежда малко над 13 на сто пазарен дял. Резултатите към края на юни са сходни с тези за същия период на миналата година, твърдят експерти от държавния застраховател.В края на март държавният застраховател беше реализирал премиен приход от 14.24 млн. лв. и имаше 11.85% пазарен дял. Очаква се до края на годината, когато най-сетне приключи двегодишната процедура по приватизацията на ДЗИ, дружеството рязко да набере скорост. За привличане на допълнителен брой клиенти се разчита освен на Зелената карта, която държавният застраховател предлага вече трети месец, и на разнообразните пакети застраховки за пътуване в чужбина. Тях компанията пусна в началото на лятото. Държавният застраховател разви и доста силни продукти в областта на здравното застраховане. В началото на май ДЗИ заедно със столичната Първа многопрофилна болница за активно лечение (Първа градска) започна работата по проекта Доверена болница. Той предвиждаше заплащането на медицинските услуги да се извършва директно от застрахователя по силата на договори, сключени между болничното заведение и дружеството. На четвърто и пето място към края на юни са Бул Инс и ЗК Витоша Приходите от продажби на полици на двете дружества са съответно 25.1 млн. и 12.8 млн. лева. Освен това двамата застрахователи контролират - респективно 11.41 и 5.85 на сто от пазара, и се радват на прилични постъпления от новата застраховка Зелена карта. Към това трябва да се прибави и фактът, че Бул Инс остава една от най-силните фирми в областта на автомобилното застраховане.

Facebook logo
Бъдете с нас и във