Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

РЕЙ ХОЛДИНГ И БДЖ СЕ СБИХА ЗА ПАРИ

След сложната спирала от противоречия с транспортното министерство Рей холдинг е на път да усуче още една, този път с БДЖ. Държавната компания дължи над 3 млн. лв. на ремонтните жп заводи в Карлово, Левски и Русе, които са собственост на финансово-индустриалната група. Катализатор в спора този път станаха исканията на служителите в жп заводите да си получат забавените заплати за последните три месеца. За година и половина държавните железници са натрупали задължения към нас, който се движат между 3.1 и 3.8 млн. лева. От 20 дни предприятията не работят, а сумите за неизплатени заплати на работниците за три месеца надхвърлят 1 млн. лв. - заявиха пред в. БАНКЕРЪ от централата на Рей Холдинг. Затова заводите не можели да изплащат не само трудови възнаграждения, но и задълженията си към хазната и НЕК. За уреждането на тези противоречия в четвъртък (10 юли) бе организирана среща между заинтересованите страни, на която са присъствали и заместник транспортният министър Любомил Иванов и председателят на КНСБ Желязко Христов. На срещата е бил уточнен размерът на задълженията на БДЖ - 3.2 млн. лв., и е било уговорено до понеделник (14 юли) железниците да преведат в сметките на трите завода 200 хил. лв., с които да бъдат изплатени заплатите на работниците до края на април. За 14 юли е насрочена нова среща между ръководствата на железниците и Рей Холдинг, на която трябва да бъде представен график за поетапно уреждане на задълженията на БДЖ. Не сме особено оптимистично настроени, че проблемът ще се разреши. От БДЖ категорично отказаха да бъде изготвен график. Предложиха ни да си търсим вземанията от Кремиковци или да продадем задълженията си на банка, и то с отстъпка от 30 процента - заявиха от финансово-индустриалната група.Опитваме се да връщаме задълженията си и вече сме наваксали 90 хил. лв. от тях. Ние ще спазим нашата уговорка и ще преведем уговорените 200 хил. лв. до понеделник. Планът за погасяване също ще бъде готов. Изглежда ми обаче малко тенденциозно, че заводите решиха да спрат работа точно сега - каза за в. БАНКЕРЪ изпълнителният директор на БДЖ Георги Нешев. Според неофициална информация парите са били преведени по сметките на трите завода още в петък (11 юли).Независимо от изхода на среща в понеделник на следващия ден ще има протестно шествие на работниците от заводите, което ще поиска оставката на министър Петров - съобщиха от Рей Холдинг. Освен с БДЖ финансово-индустриалната група има сериозни противоречия и с принципала на жп компанията - транспортното министерство. Ведомството на Пламен Петров продължава да бави издаването на лиценз за национален жп превозвач на Рей Холдинг, въпреки че документите бяха подадени още през февруари 2002 година. Групировката подаде жалба срещу забавянето във Върховния административен съд.

Facebook logo
Бъдете с нас и във