Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

РАЗТРОГВАТ БРАКА МЕЖДУ ЗАСТРАХОВАНЕТО И ХАЗАРТА

Най-същественото предложение в проекта за промени в Закона за хазарта, приет на първо четене от парламентарната Комисия по бюджет и финанси, е разделянето на Агенцията за надзор върху застраховането и хазарта на два отделни контролни органа - Държавна комисия по хазарта и Агенция за застрахователен надзор.Обединението на надзорните органи стана през февруари тази година по предложение на бившия министър на финансите Муравей Радев. Формалният аргумент бе да се съкрати излишната администрация и съответно разходите за нейната издръжка. Проблемът е, че двете сфери са коренно различни и след изкуственото създаване на общ надзор логично дойде времето и за раздяла. Бъдещата държавна Комисия по хазарта вече няма да е подвластна директно на Министерския съвет, а на министъра на финансите. По-интересно обаче е, че съгласно предходните и заключителните разпоредби на обсъдения законопроект се предвижда прекратяването на трудовите правоотношения с всички служители на сегашната мегаагенция.С влизането в сила на поправките в Закона за хазарта се прекратяват правомощията и на директора на Агенцията за надзор върху застраховането и хазарта Христо Христов. За екссиния депутат се знае, че е близък на бившия премиер Иван Костов и това очевидно е още една от причините за законодателната акция на новите управляващи. Христов е държавен служител и отстраняването му от длъжност е възможно само чрез преструктурирането (в случая закриването) на държавната институция.В мотивите за промени в Закона за хазарта много точно са посочени различията на този бизнес със застраховането, които налагат и разделянето на техните надзорни органи. Само че обясненията на вносителите куцат в два аспекта, което подсказва, че успоредно с проявения прагматизъм се размахва и политическата метла. В мотивите например се твърди, че след обединението работата в общия надзорен орган се е влошила. Но констативният протокол на Сметната палата не е отбелязал нередности в неговата дейност. Странно е и че проектът за промени и мотивите към него са внесени в Народното събрание на 19 септември, а едва два дни по-късно е поискан отчет за досегашната работа на Агенцията за надзор върху застраховането и хазарта.

Facebook logo
Бъдете с нас и във