Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Размразиха жп проект за 1 млрд. лева

19 оферти бяха подадени за модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец. Участъкът е с обща дължина 51 км и е част от жп трасето София - Пловдив. Проектът на стойност над 1 милиард лева е най-мащабният за този програмен период на ОП "Транспорт".

Както "БАНКЕРЪ" вече писа, дейностите по него бяха забавени повече от година заради обжалвания на обществената поръчка пред Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд. 

Сега се предвижда да бъдат изградени над 20 километра тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 километра.

Модернизацията трябва да приключи през 2023 година. Трасето е част от скоростна жп магистрала от София до Бургас и Свиленград. 

Прогнозата на Министерството на транспорта е, че след модернизацията от София до Пловдив ще се стига за час и петнадесет минути. Скоростта на движението от София до Пловдив ще бъде 160 км в час.

При отварянето на ценовите оферти заместник-министърът на транспорта Велик Занчев съобщи, че "всеки момент ще стартира и поръчка за нов подвижен състав на БДЖ, който ще бъде съобразен с параметрите на новата инфраструктура."

Търгът за модернизацията на жп трасето е разделен на три части. 

Лот 1 е с индикативна стойност 554.1 млн. лв. За тази поръчка оферти са подали компаниите "Асталди", "Терна" и Актор А.С.Д.

Както и пет консорциума:


ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" - "Дженгиз иншаат санайи ве тиджарет аноним ширкети" и "Дуйгу мюхендислик иншаат туризм дъш тиджарет ве санайи лимитед ширкети"

"Интоса ЕПВ" ДЗЗД -  СА.И.Е., "Тодини Конструциони Дженерали С.П.А.", "Интегра конструкшън" и КЗ ЛЛП 

ДЗЗД "ЖП Елин Пелин – Костенец" - "Сан Хосе Конструктора" АД, Е.П.О.С – Емпреза Португеза Де Обрас Субтеранеас С.А. и "Главболгарстрой"

Обединение АрЕсЕсЕс Джойнт Венчър​ -  "Ридзани Де ЕКЕР СПА, “Сели овърсийс” АД, “Салчеф” и „Салчеф Констуциони едили е феровиарие”

Консорциум "ЗСТ" - "Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани" ЛТД и "Трейс Груп Холд"

Обединение "Митилинеос" – Озкар и Ксантакис


 

Лот 2 е с индикативна стойност 116.1 млн. лв, като за него ще се надпреварват пет консорциума:


ДЗЗД „Железница АМ Лот 2“ - „Автомагистрали Черно Море“, „Традеко Инфраструктура“ СА ДЕ СВ и „Иновасионес такникас ен Симентационес“ СА ДЕ СВ

Консорциум „Салчеф – Гигастрой“ - “Салчеф“, „Салчеф Констуциони едили е феровиарие” и „Гигастрой“

„Сдружение Елин Пелин – Костенец 2018“ ДЗЗД - „ПСТ Груп“ и „СЕТ Къмпани“

"Евро Път“ ДЗЗД - „ВДХ“, „Инжстройинженеринг“ и „Битумина ГмбХ – България“

Обединение „ИСАФ С.А. - Колас Рай С.А.С – Капиталов груп – Позиция 2“ - ИСАФ С.А., Колас Рай С.А.С, “Калистратов груп”


 

Лот 3 пък е с индикативна стойност 354 млн. лв. Офертите за него са четири: 


Консорциум „Щрабаг Джи Пи Рейл 2017“ - „Страбаг АГ – клон България“, „Страбаг СП. з.о.о. - клон България”, „Щрабаг Рейл Гмбх – клон България“ и „Джи пи груп“

„Интоса ЕПК“ ДЗЗД - „Енергоинвестинженеринг“, „Тодини Конструциони Дженерали С.П.А.“ и „Интегра конструкшън“ КЗ ЛЛП

Обединение „Комса – Геострой“ -  „COMSA“ S.A.U и „Геострой“

Консорциум „Булрейл 2018“ - „Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани“ ЛТД и „Трейс – София“


 

Facebook logo
Бъдете с нас и във