Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

РАЗЛИЧНАТА КАМПАНИЯ НА ВОДАФОН

Хората използват мобилните си телефони непрекъснато - така поне изглежда, като ходи човек по улицата. Но това е измамно впечатление. На практика, поне според анализаторите на най-големия мобилен оператор в света Водафон (Vodafone), средно на ден хората използват телефоните си едва по четири минути и за двайсет и четири часа изпращат по-малко от едно съобщение. Тези цифри показват, че използваемостта на мобифоните е крайно недостатъчна, обобщават от базираната във Великобритания групировка. Нейните ръководители смятат, че ако не намерят начин да убедят клиентите си да използват по-често и по-разнообразно мобилните си апарати, възможностите й за развитие започват да се изчерпват.
С тази цел на 10 октомври групировката започна плакатна кампания, която ще бъде първият елемент от инициатива в глобален мащаб. Акцентът й ще бъде върху ползите от услугите от трето поколение: чрез тях телефонната слушалка ще предлага движещи се образи и звук с високо качество. Инициативата е повече от обикновена медийна кампания, независимо че операторът се ангажира да похарчи милиони британски лири през следващите няколко месеца за плакати, за телевизионни клипове и реклами във вестници и списания. Питър Бамфърд - 51-годишният маркетинг-директор на Водафон, казва: Ние не гледаме на това като на кампания. Приемаме го като създаване на творческа рамка, която слага началото на нов начин на общуване с нашите клиенти. Тя ще бъде въведена преди Коледа на седем от пазарите на компанията, включително и във Великобритания, Холандия и Австралия, и на други тринайсет преди края на фирмената финансова година. Япония обаче, където Водафон се опитва да възвърне позициите си, изгубени след серия културни и технически неуспехи, няма да бъде включена в акцията, преди да се извършат допълнителни проучвания.
Подобно на други големи компании от бранша Водафон е наясно, че повечето й пазари вече са наситени и по-нататъшен ръст там е възможен само ако хората си купят повече от един мобилен апарат или ако използват по-голям брой нейни услуги. Зададохме си въпроса защо мобилните телефони са привлекателни - разказва Бамфърд. - Първите плюсове, които идват на ум, са подвижността и фактът, че мобилният телефон е персонален. Това, върху което ние се концентрирахме обаче, е проблемът с недостига на време и възможността, която дава мобилният телефон то да се използва максимално.
По въпроса как точно ще бъде постигнат този ефект експертът по маркетинг запазва мълчание. Не става дума за създаване на нови услуги, а за обясняване и рекламиране на услуги, които ние така или иначе разработваме, казва само Бамфърд.
Макар че новата творческа рамка на Водафон по никакъв начин не предполага по-прости или по-евтини тарифи, ако тя наистина убеди клиентите да разширят употребата на телефонните апарати, полза ще имат всички оператори, но това не тревожи компанията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във