Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Работи се индивидуално с всеки от входящите 10 топ туристически пазара

Предлагаме за всеки пазар тези продукти, които отговарят на специфичните изисквания на туристите, обяснява министърът на туризма Николина Ангелкова

Работим индивидуално с всеки от входящите 10 основни туристически пазара за страната ни. Насочваме посланията след анализ на профила и интересите на туристите от всяка държава и се стремим да предлагаме за всеки тези продукти, които отговарят на специфичните изисквания на посетителите. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с представителите на туристическия бранш за подготовка на летния сезон в Добрич, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Именно с тази цел бяха разработени 27 дестинации - 8 културно-исторически, 12 винено-кулинарни и 7 спа дестинации. По този начин ще се подпомогнат местните власти и бизнесa за популяризиране на богатствата на регионите, за разширяване крилата на активния летен и зимен сезон и за насърчаване на посещенията на фестивалите и туристическите атракции. Област Добрич също е включена във всичките три тематични дестинации. 

По отношение на летния сезон министър Ангелкова обясни, че към момента се отчита спад на ранните записвания - с 2-3%, като с около 13 на сто по-малко са очакваните полети за летище "Варна".

Като основна причина за вероятния спад от някои пазари, министърът посочи ниските цени в региона, предложени от държави, които са преки наши конкуренти за определени пазари, тъй като при тях има възможност за пряко субсидиране на сектора. "С тази цел сме стартирали разработването на анализ, който да ни покаже какви мерки бихме могли да предприемем за привличане на повече чартърни полети през крилата на сезона. Водят се и постоянни разговори с големите туроператори като „Томас Кук“ и ТУИ", категорична бе министър Ангелкова.

От друга страна предварителните данни сочат, че има много голям ръст в ранните записвания от Украйна, Франция, Великобритания, Чехия и Полша.

Според числата от от НСИ с 4.1% са се увеличили приходите от нощувки в местата за настаняване с десет и повече легла в периода януари - март спрямо същия период на 2018 година. Така за първите три месеца постъпленията са в размер на 151 млн. лева.

Важно е повишаването на качеството на туристическия продукт. Доброто обслужване, богатата материална база, българското гостоприемство и прекрасната ни природа са средствата да се преборим успешно с конкуренцията за туристи. А вече сме забелязани - плаж Болата, например, който се намира на територията на област Добрич, е избран за един от най-красивите плажове в Европа. Общо 32 428 туристи от 116 различни държави са гласували в конкурса, провеждан от европейската организация European Best Destinations, и българският плаж е избран като един от любимите им.Вече бе представена Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) и до 1 октомври представители на Министерството на туризма ще обучават всички заинтересовани страни, заяви министърът. Разработена е специална програма и всички, които трябва да ползват системата ще минат обучителен курс. След началото на октомври всеки, който не въвежда нужните данни в ЕСТИ ще бъде санкциониран. 

Стана ясно, че вече се върви към положително решение на искането ни да бъдат сключени договори с немските здравни каси и те да изпращат за лечение и профилактика своите клиенти. Така ще насочим тяхното внимание към възможностите за здравен туризъм, които страната ни предлага. А те не са малки.

На срещата с бизнеса е обсъждана и темата за детските лагери. В тази връзка министър Ангелкова е съобщила, че в момента се обсъжда и подготвя специална наредба за детските лагери, с помощта на която по-лесно да се сключват договори с руските региони и те директно да пращат децата си на почивка у нас.

Facebook logo
Бъдете с нас и във