Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Публикуваха за обществено обсъждане графика на влаковете за 2020 г.

Проектът на графика на влаковете за 2020 г. е публикуван за обществено обсъждане на сайта на БДЖ. Проектът на новото разписание е съобразено с интензивната ремонтна програма на дружеството, като в момента на различен етап са процедури за подемни и капитални ремонти на локомотиви, вагони и мотриси.

Основна цел на ръководството на дружеството е повишаване на качеството на обслужване на пътниците, като не се допуска изоставане в ремонтите. За изпълнението на разписанието за 2020 г. се акцентира върху елиминиране на евентуален принудителен престой на подвижен състав поради ремонт и липса на резервни части.

В бизнес плана за 2019 г. на БДЖ е заложено капиталовите инвестиции за подобравяне на предлаганата услуга за превоз на пътници да бъдат в размер на над 71 милиона лева. От тях 65 млн. лв. са планирани само за подобряване на състоянието на подвижния състав.

През 2018 г., приходите на дружеството се формират от 51 млн. лв. продажби, 10.4 млн. лв. компенсации и 175 млн. лв. субсидия, или общо 236.4 млн. лв., което е с 2.7 млн. лв. под планираните. Оперативните разходи са в размер на 215.2 млн. лв., с 10 млн. лв. по-малко от предвидените, като реализираната икономия е от разходи за външни услуги и енергия. Като резултат дружеството за първи път от 6 години ще излезе на нетна печалба, в размер на близо 1 млн. лв.

Броят на превозените пътници се задържа за трета поредна година на нивото около 21 милиона (най-ниското за последните 10 години), с леко увеличение от 184 хил. пътника. 

Капиталовата програма през 2018 г. изостава силно – от планирани над 46 млн. лв., за ремонтна дейност са изразходвани малко повече от 8 млн. лв., което е довело до добре известните проблеми с осигуряването на графика за движение на влаковете.

За 2019 г. капиталовите инвестиции са в размер на над 71 милиона лева, от които 65 млн. лв. само за подобряване на състоянието на подвижния състав. Тук са включени обществени поръчки за изпълнение на подемни ремонти на 20 локомотива и капитални ремонти на още 30 локомотива, както и стартиране на ремонта на дизеловите и електромотрисните влакове „Сименс”. Предстои и оптимизиране на текущата програма за ремонт на вагони като е предвидено през годината да бъде извършен капитален ремонт на общо 61 вагона и среден ремонт на още 98 вагона.

Facebook logo
Бъдете с нас и във