Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПРОМЕНИ ПО ВЪРХОВЕТЕ НА ТЕЛЕВИЗИЯ М САТ

Надзорният съвет на акционерно дружество М САТ, собственик на едноименната телевизия, въведе длъжността прокурист на дружеството. Промени бяха направени в управителния съвет на телевизията и в ръководството на останалите медии, собственост на Мустанг Холдинг. През май в. Черно море, радио Алфа и ТВ Мустанг бяха обединени в медиапул под шапката на холдинга, който се смята за част от структурите на най-голямата варненска икономическа групировка ТИМ.През април общото събрание на акционерите на М САТ промени управлението на телевизията от едностепенно на двустепенно. Съветът на директорите бе заменен от надзорен и управителен съвет. Увеличен бе и капиталът на дружеството. Тогава се появиха слухове, че телевизията е продадена на чуждестранен инвеститор и че събранието подготвя почвата за въвеждането на новия собственик в управата на телевизията. Заговори се, че мажоритарният пакет от акциите й е спазарен срещу 11 млн. лева. Като възможни купувачи бяха посочени Джордж Сорос и бившият собственик на чешката телевизия Нова Владимир Железни, който има интереси към българския телевизионен пазар.Августовските рокади обаче показват, че телевизия М САТ продължава да е изцяло под контрола на ТИМ. Само хора, свързани с нея, както и досегашни шефове в телевизия М САТ намериха място в новата управа. На новосъздадената длъжност прокурист е избран членът на надзорния съвет на М САТ АД Мирослав Несторов, който е и председател на борда на директорите на Мустанг Холдинг. Председател на управителния й съвет остава административният директор на холдинга Николай Николаев. За негов пръв заместник е назначен изпълнителният директор на телевизията Ангел Киряков, който е един от най-старите й служители. В управата са шефът на офиса на М САТ в София (и бивш генерален директор на БНТ) Иван Токаджиев и рекламният директор на телевизията Румен Стоянов. Съставът на управителния съвет е намален и от шестима на четирима членове. Освободени са програмният директор на телевизията Теодора Стоянова, рекламният директор на софийския й офис Теодор Михайлов, както и Николай Димитров и Драгомир Дойчев. През юли Държавен вестник съобщи, че Дойчев става съуправител (заедно със Стефан Христов Панайотов) на новосъздадено дружество Варна Телеком ООД. То е съдружие на М САТ с още няколко фирми, смятани за част от структурите на Мустанг холдинг - Варна кабел инженеринг ЕООД и Кабел 55 ООД. Като физическо лице в новата фирма участва и Светослав Аврамов, собственик на друга телевизия, считана за близка до ТИМ - Ариел ТВ. Промени има и в ръководството на медиите от създадения през пролетта медиапул. За негов управител е назначена Силвия Щумпф. Тя работеше в закритата през май от Комисията за регулиране на съобщенията радиоверига Канал Ком. Главен редактор на пула става Спас Спасов. Досега той бе изпълнителен директор на радио Алфа. За административно-технически директор е назначен Борислав Борисов, а за шеф на отдел Маркетинг и промоции - Бисер Николов, който преди това бе изпълнителен директор на вестник Черно море. Всекидневникът ще има и нов главен редактор, след като досегашният Петър Тодоров също е освободен.Промените са продиктувани от конюнктурата на медийния пазар и от стремежа на ръководството да въведе по-динамична и по-гъвкава административно-счетоводна система и да стимулира развитието на търговската политика на медиите, се казва в съобщение от холдинга във връзка с промените.Едновременно с рокадите в ръководството на М САТ и медиапула на Мустанг холдинг тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) подкрепи М САТ в спора с бившето правителство на Иван Костов. Съдът се произнесе в полза на жалбите на М САТ АД, Радио Веселина АД и Гларус-Р АД против решение на бившите министри от 17 май 2001 г., което извади трите дружества от конкурса за лицензиране на радиостанции в град Варна. Комисията, назначена от бившето правителство по организацията и провеждането на конкурса, определи за победители трима от конкурентите на оплакалите се дружества. След загубата М САТ, Радио Веселина и Гларус Р оспориха резултатите от конкурса пред тричленка на съда. ВАС постанови Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Съвета за електронни медии да преразгледат резултатите от надпреварата.

Четете още

Параграф22 Daily

Хакнаха и сайта на МВР. Смениха Бъчварова с Джон Траволта

Смешни и жалки некадърници - това е властта в България днес. Още »
Банкеръ Daily

Фирмите на Пеевски и депутати от ДПС са изтеглили от КТБ 113 млн. лева за 10 дни

Това е станало дни преди затварянето на банката Още »
Банкеръ Daily

Цветан Василев съди България в Страсбург

Ако спечели делото, ще направи фонд, с който да компенсира всички пострадали Още »
Facebook logo
Бъдете с нас и във