Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПРЕВОЗВАЧИТЕ НА КАПИТАН АНДРЕЕВО ЩЕ ПЛАЩАТ НА ЕДНО ГИШЕ

Министерството на транспорта ще подготви пилотен проект за обслужване на едно гише на най-големия пропускателен пункт по границата ни с Турция - Капитан Андреево. Така всички митнически, ветеринарни, пътни и др. такси, които превозвачите дължат на хазната, ще се заплащат на едно-единствено място. По думите на транспортния министър Николай Василев това би трябвало да съкрати максимално времето за преминаване през границата.Проектът е част от подготвяната цялостна модернизация на граничните ни пунктове. Премиерът Симеон Сакскобургготски е натоварил част от членовете на кабинета да изготвят най-късно до 26 януари 2004 г. конкретни мерки за въвеждането на европейски стандарти при обслужването на превозвачите у нас. Задачата е възложена на министъра на финансите Милен Велчев, на земеделието - Мехмед Дикме, на регионалното развитие и благоустройството - Веселин Церовски, на външните работи - Соломон Паси, както и на МВР-шефа Георги Петканов. Намеренията са граничните ни пунктовете да бъдат реконструирани и да се изградят нови ленти за влизащите и излизащите от страната тежкотоварни автомобили. Превозвачи отбелязват, че сега на българо-турската граница камионите влизат от южната ни съседка през няколко платна, но излизат само през едно. Това често предизвиква километрични опашки, особено през летните месеци, когато трафикът е най-натоварен. В такива пикови моменти се предвижда и увеличаване на броя на митническите служители в съответната смяна, за да не се бави обработването на товарите.Друг сериозен проблем, на който ще се търси решение, е остарялата инфраструктура. Кабините за контрол на българска територия не само не са на нивото на преминаващите ТИР-ове, но понякога не са разположени и от страната на шофьора. В края на октомври миналата година заместник-министърът на финансите Стамен Тасев откри строителните работи за обновяване на пунктовете в Гюешево и Капитан Андреево. Средствата за ремонта са от заема в размер 7.4 млн. евро, отпуснат от Световната банка на България през май 2000 година.Промяна най-вероятно ще настъпи и в режима за претегляне на камионите на границата. Представителите на транспортните фирми отдавна настояват правителството да се договори със съседните държави за въвеждането на единен сертификат за тегло и возилата да се притеглят само от едната страна на граничната бразда. Според запознати, ако предложението се приеме, то ще удари сериозно по джоба работещите в службата Пътни такси и разрешителни (към регионалното министерство). Въпросните служители са обект на завист дори от страна на митничарите, гласи мълвата, тъй като при кантарите възможностите за последващ контрол са доста по-малко.От солидни приходи може би ще се лиши и Министерството на земеделието и горите. То събира таксите от задължителната сега профилактична дезинфекция. От транспортното министерство настояват тя да се прилага само при наличието на реална опасност от разпространение на епидемии.

Facebook logo
Бъдете с нас и във