Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО ЗА НАС Е НАВЛИЗАНЕТО НА ПАЗАРА НА ПОВЕЧЕ КОМПАНИИ

Найджъл Дейвис, генерален директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани, пред в. БАНКЕРЪГ-н Дейвис, Кока-Кола е вече 40 години на българския пазар. Каква е рецептата за спечелването и запазването на толкова много клиенти? - България е първата страна от Централна и Източна Европа, в която през 1965-а започва производството на кока-кола. Оттогава до днес компанията е преживявала и трудни мигове, и големи успехи, но винаги е била част от живота на българина. През 1992 г. на българския пазар навлезе бутилиращата компания Хеленик Ботълинг Къмпани. Заедно с нея представителен офис откри и Кока-Кола. Оттогава досега общите ни инвестиции в страната надхвърлят 170 млн. евро. През 1996-а бяхме обявени за Инвеститор на годината, а през 2004-а Министерството на финансите ни номинира за Данъкоплатец на 2003 година. Вярвам, че вложенията ни и стремежът към устойчив растеж на нашия бизнес са изиграли важна роля за успеха ни. Кока-Кола е отговорна и социално ангажирана компания, която подкрепя инфраструктурни проекти, обществени празници, културни и спортни инициативи. Създали сме и над 100 хил. работни места извън фирмата - за подизпълнители, доставчици, търговци на едро и дребно и други. По-различен ли е българинът от останалите потребители на вашите продукти?- Според последните проучвания на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки българинът проявява все по-голям интерес към бутилираната вода и соковете. Стремим се да предложим напитки за всеки вкус и по всяко време на деня. Кое е най-доброто средство за борба с конкуренцията в тази индустрия? - Непрекъснато предлагаме нови напитки и разнообразни опаковки- скоро пуснахме на пазара Капи круша и студен чай Нестий в еднолитрова картонена кутия. Кока-Кола ХБК България бе първият български производител, който в края на 2004-а въведе нова технология при соковете - капачката StreamCap на Капи. Това е едно допълнително предимство, което позволява да се разбере дали опаковката е била отваряна, или повредена. Гордеем се и с възможността за обратна връзка с нашите потребители чрез Центъра за информация и връзка с клиентите. Но нашето най-голямо предимство пред конкурентите са хората. В Кока-Колаработят над 1000 българи. От 1992 г. досега сме инвестирали над 4 млн. евро за развитието на служителите ни. Бях изумен, когато научих, че имаме хора, работили 37-38 години за Кока-Кола в България и че това е било първото им и единствено работно място през целия им живот. По повод юбилея ни във вашата страна тази година поздравихме всички наши работници и се оказа, че 420 от тях са с 10 или повече години стаж в компанията. Решихте да навлезете и в бизнеса с минерална вода. От какво бе продиктувано това и имате ли намерение да инвестирате и в други сфери? - Политика на Кока-Кола е непрекъснато да проучва и търси възможности за растеж и развитие на всеки пазар. Постоянно се стремим да предоставяме все по-голям избор на клиентите. Минералната вода Банкя допълва много добре асортимента на Кока-Кола в България. Пазарът на бутилирана вода се разширява много бързо и в момента фокусираме усилията си в тази насока.Ще има ли съществени промени в производството на безалкохолни напитки след приемането на страната ни в Европейския съюз?- Всъщност Кока-Кола вече е в ЕС, защото качеството на продуктите ни, системите за оценка и управление, както и пълната съвместимост на производствените процеси с принципите на опазване на околната среда, отговарят изцяло на изискванията на общността. Това, което представлява предизвикателство за нас, е навлизането на пазара на повече компании, предлагащи висококачествени продукти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във