Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Правителството обеща 100% подкрепа за превозвачите

Правителството подкрепи превозвачите в протеста им срещу готвените промени в рамките на Европейския съюз. Днес в Министерски съвет се състоя среща между премиера Бойко Борисов,  министъра на транспорта Ивайло Московски и представители на браншовите организации в транспортния сектор.

Повод за срещата е обявеният от българските превозвачи национален протест на 16-и и 17-и май заради обсъждания от Европейския съюз Пакет за мобилност. Документът подкрепен от Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, и ред други правила за почивка, които биха заплашили 190 хил. български превозвачи с фалит. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

Ивайло Московски поясни, че част от тези искания се нарушават човешки права. "Не сме съгласни шофьорите задължително да спят в хотели или мотели. България иска, ако ще трябва да спят там, да има осигурен паркинг за тежкотоварното превозно средство", каза министърът.

"Получихме пълната подкрепа на министър-председателя Бойко Борисов, предстоят ни тежки дебати, които за съжаление се бламират на ниво работна група. Последното заседание на работната група демонстративно е било напуснато от френския представител", каза още Московски.

На срещата бе припомнено, че в сряда и четвъртък предстоят срещи между премиера Борисов, френския президент Еманюел Макрон и германския канцлер Ангела Меркел, които не са конкретно по темата, но ангажиментът на правителството е проблемите на превозвачите да бъдат обсъдени детайлно.

От бранша благодариха за подкрепата, но заявиха, че протестът ще се състои. Според тях новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Превозвачите заплашиха, че ако промените станат факт, много от тях ще се преместят в други европейски държави.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във