Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПЛОВДИВСКИЯТ ПАНАИР - ОТ ОЦЕЛЯВАНЕ КЪМ РАЗВИТИЕ

За Пловдивското изложение обикновено се говори като за витрината на българската икономика. Ако приемем това клише за стопроцентова истина, можем да си отдъхнем - чуждестранните участници в 59-ото издание на Международния технически панаир са категорични, че бизнесклиматът у нас се подобрява. А и представените чуждестранни компании тази година са с 37% повече в сравнение с 2002-ра. Според директора на изложението Йордан Радев, това е тенденция, която ясно показва, че интересът към нашата страна се засилва. Конкретно Радев открои нарасналото участие на фирми от Македония, Сърбия и Турция. След като откри панаира и разгледа палатите в панаирното градче, вицепремиерът Лидия Шулева пък спомена, че била приятно изненадана от оптимизма на българските предприемачи по отношение на собствения им бизнес. Българските фирми, които присъстват на панаира, вече минават от фазата на оцеляване към стратегия на развитие, обобщи впечатленията си тя. Факт е обаче, че българското участие на есенното изложение е намаляло с 30% в сравнение с миналата година. Що се отнася до посетителите, по традиция най-големите изненади за тях бяха подготвени от мобилните оператори. Още през първите дни на панаирната седмица МТел обяви, че пуска нова услуга за изпращане на мултимедийни съобщения - картина, звук и текст. На щанда на компанията беше представена и възможността за високоскоростно предаване на данни чрез технологията GPRS. Другата нова услуга е МТел плюс, чрез която абонатите на оператора могат да четат новини, хороскопа си за деня и програмата на кината. От Нокиа изтъкнаха, че със средства от програмата ФАР в България е изградена единствената на Балканския полуостров Тетра-мрежа. Тя е предназначена за Национална служба Гранична полиция. Тетра е световен стандарт за цифрови мобилни трънкинг-мрежи (действащи на специални честоти - в случая 870 МХц), която масово се използва от различни организации за обществена сигурност и държавната администрация. Директорът на Нокиа - България Красимир Ганчев отбеляза, че монтираната в София централа е отражение на най-новите технологии в комуникациите. С капацитета си от 25 хил. абонати тя напълно задоволява нуждите на Министерството на вътрешните работи, а е предвидена възможност и за нейното разширяване. Тази система, твърди Ганчев, осигурява максимална степен на защита на комуникациите и е ефикасно средство за огласяване на бедствия и аварии. Най-голямата атракция за гостите на панаира обаче се оказа френският изкуствен спътник КЕО на Аероспесиал. Заради него палата N22 е посещавана всеки ден от близо три хиляди души, които имат възможността да напишат своето послание до Космоса. Спътникът ще бъде изстрелян през 2005 година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във