Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПЕТРОЛ ИГРАЕ ВА БАНК С КОНКУРЕНТИТЕ

Обяви, че от 7 май за клиентите на Петрол се подготвя приятна изненада, заливат печатните издания от седмици насам. Оказа се, че на тази дата чрез телефон, сайт в ИНТЕРНЕТ и телетекста на БНТ потребителите ще получават денонощна информация за цените на течните горива, предлагани в деветте бази на компанията в страната. По думите на Иван Кутевски, вицепрезидент на Нафтекс България холдинг, мажоритарен собственик на Петрол, целта е по този начин най-сетне да се сложи край на някои безпочвени слухове.
С въвеждането на новата тройна информационна система клиентите щели да се ориентират далеч по-лесно къде им е най-изгодно да купуват горивата на едро. Като под едро не се разбирали само количества гориво, купувани от дистрибуторски фирми. В базите на фирмата щели да се обслужват и земеделски собственици, желаещи да закупят един-два варела дизелово гориво за своя трактор или комбайн. Чрез постоянната информация в Петрол се надявали да елиминират и веригата от прекупвачи, алхимици и изобщо тези, които вредели на бизнеса. За да престанат спекулациите, Нафтекс от години не внасяла горива за битови и комунални цели, разредители, светилен газ и други нефтопродукти, приоритет предимно на специалистите по нелегален внос.
За последните пет години сме внесли в бюджета над 300 млн. долара данъци. Имаме самочувствието на коректен данъкоплатец и държим да го подчертаем - подчертава Кутевски. - С предприетата сега кампания ще изкараме цялата си дейност на показ, за да партнираме публично с клиентите си и с държавата.
В момента всичките 430 бензиностанции на Петрол и деветте дистрибуторски бази са свързани в обща компютърна информационна мрежа. Чрез нея ще се следи движението на всеки литър гориво - от границата или рафинерията до крайния потребител. Ние нямаме нищо против да я свържем и с компютърната система на данъчната администрация, която сега се изгражда - твърди Кутевски. - Тогава компанията би станала съвсем прозрачна - за официалната власт, а контролът - пълен.
На какво все пак разчита Петрол при конкуренцията си с лъскавите супермодерни комплекси на Шел, О Ем Ви или ЛУКойл? Козовете са два: плътно покритие на цялата територия на страната с бензиностанции и висококачествените горива, които се предлагали в тях. При съмнения всички клиенти на фирмата могат безплатно да анализират горивата в някои от 11-те й лаборатории.
В противоречие с практиката на световноизвестните вериги да строят еднакви комплекси, Петрол ще залага на индивидуалността. Като дизайн и като брой бензиностанциите ще зависят и от обявения конкурс за избор на търговски партньори, чийто краен срок изтича на 28 април.
В случая не става въпрос нито за продажба на наши бензиностанции, каквито планове имаше преди месеци, нито за отдаване под наем, нито дори за франчайзинг в буквалния му вид. Целта ни е да намерим истински мислещи и лоялни партньори, а не просто продавачи на горива - отбелязва вицепрезидентът на Нафтекс. - Искаме да привлечем собственици на бензиностанции и газостанции, които са започнали да работят, но не са доизградили комплексите си поради липса на достатъчно средства. Привличаме и собственици на комплекси, които са напълно готови, но желаят да работят под търговската марка на Петрол. Затрупани сме със сериозни оферти, вече над 250, които трябва внимателно да обсъдим до края на май.
Ръководството на Нафтекс няма намерение да затваря нито една бензиностанция, а до края на годината планира да построи още десет нови търговски комплекса.
За привличането на повече клиенти Петрол в скоро време ще предостави и нова услуга - кредитна карта на НЕФТИНВЕСТБАНК, с която ще се извършват разплащанията в бензиностанциите. Първоначално картите ще се предлагат с кредит в рамките на две минимални работни заплати. Но подробностите за условията, при които ще се издават, и начинът, по който ще се възстановява кредитът, все още се уточняват.
С нововъведенията на Нафтекс в Петрол се надяват да повишат пазарния си дял, който в момента е около 35 на сто.

Facebook logo
Бъдете с нас и във