Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ПЕРНО ПРЕДЛАГА ДОБРИ ПАРИ ЗА АЛАЙД ДОМЕК

Френската компания за алкохолни напитки Перно Рикар предлага 7.4 млрд. англ. лири за покупката на конкурента си от Великобритания Алайд Домек. Офертата е направена в партньорство с щатската фирма Форчън брандс. В случай че бъде осъществено, това ще е най-голямото в история поглъщане от бранша и ще открие пътя към нови консолидации. Сделката, която ще свърже втората и третата по продажби в света групировки в сектора, е била одобрена от борда на Алайд. Сред най-популярните марки напитки на фирмата са джин Бийфийтър, водка Столичная и ром Малибу. Сред популярните имена на Перно са уиски Чивас регал, коняк Мартел и вината Джейкъбс крийк. Форчън пък е собственик на бърбън Джим Бийм. Целта на Перно е да настигне пазарния лидер Диаджио (който разпространява марковото уиски Джони уокър и водка Смирноф), да съкрати разходите и да разшири присъствието си на щатския пазар, който се развива по-бързо от европейския. Икономическите условия и конкуренцията през първото полугодие на 2005 г. се очертават като доста сурови, а тенденциите по-скоро клонят към персоналното решение - бутилка вино на дивана в къщи. Герард Риджк - анализатор в холандската банкова групировка Ай Ен Джи, смята, че с поглъщането на Алайд, Перно ще се сдобие с достатъчно мощ и продуктова гама, необходими за сключването на по-изгодни сделки с дистрибуторите и ще прерасне от френски в световен играч. Риджк очаква виното и първокласните марки спиртни напитки, като водка например, да са основният двигател на бъдещия растеж в сектора, особено в САЩ и Азия. Според него, потребителите - млади и стари, вече променят пиянските си навици и предпочитат качествени вина и по-силен алкохол, вместо да се наливат с бира.

Facebook logo
Бъдете с нас и във